۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۲۲۸۲۱۱
حجت الاسلام جوادی آملی:

پیام نهضت حسینی ترویج وحدت و دوستی در جامعه بشری است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول حوزه علمیه آمل با بیان این که همه دنیا باید بدانند که مکتب حسینی با احدی سر ستیز و جنگ ندارد، گفت: همگان باید بدانند که این مکتب آمده است تا دوستی و وحدت را به ارمغان بیاورد.
حجت الاسلام جوادي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، شب گذشته در سلسله نشست های با موضوع پیام عاشورا در جهان معاصر که در امام زاده معصوم(ع) تکیه آملی برگزار می شود با بیان این که قیام امام حسین(ع) با هدف و انگیزه امربه معروف و نهی از منکر بوده است، گفت: هویت مکتب بسیار غنی و قوی است و شهادت را برای خود اصل می داند که دشمنان از آن هراس دارند.

 

مسؤول حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل با اشاره به این که فرهنگ شهادت در مسیر حق و عدالت انسان ها را آزادمرد می کند که شکست خوردنی نیست، بیان داشت: روح شکستنی نبوده که روح امام حسین(ع) سرشار از آگاهی و وحی بوده که زنده تر می شود.

 

حجت الاسلام جوادی آملی تصریح کرد: مکتبی که در آن چنین توانی وجود داشته باید زنده نگه داشته شود و در هر دوره با یک ترفندی می خواهند با مکتب مقابله کنند ولی مکتب حسینی مکتبی الهی است.

 

وی با بیان این که همه دنیا باید بدانند که این مکتب با احدی سر ستیز و جنگ ندارد، گفت: همگان باید بدانند که این مکتب آمده است تا دوستی و وحدت را به ارمغان بیاورد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که منطق حسینی منطق صلح، صداقت و عدالت است، بیان داشت: نباید از محرم چهره خشن و افراطی ساخت و این پرچم ها برای ما معنای عزا دارد.

 

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، تصریح کرد: این سیاهی برای ما نشانه عزا بوده و فوق العاده مبارک است اما برای جهانیان پرچم صلح و دوستی را باید برافراشته نگه داریم و اعلام کنیم امام حسین(ع) برای از بین بردن ظلم آمده است.

 

وی با بیان سخنی از حضرت آیت الله جوادی آملی، گفت: اسلام یک سلسله احکام محلی، منطقی و بین المللی دارد که نهضت حسینی نیز این گونه است.

 

حجت الاسلام جوادی آملی با تاکید بر این که مکتب حسینی مکتب فرهنگی، معنوی وتوحیدی است، بیان داشت: نهضت حسینی مکتب و مدرسه فکری و الهی و سراسر از علم، معرفت و شوکت بوده که دشمنان از آن هراس دارند.

 

مسؤول حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل، افزود: آن هایی که سلطه و چیرگی بر انسان ها را دوست دارند از این مکتب گرانقدر و ارزشمند هراسان بوده و نام سرور و سالار شهیدان برای آنان هراس آور است.

 

وی با اشاره به این که باید با مطالعه و تبیینی ارزنده به عظمت نهضت حسینی دست پیدا کنیم، گفت: نهضت حسینی می تواند انسان ها را از گمراهی و انحراف نجات داده و راه حق را به آن ها نشان دهد.

 

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با تاکید بر این که باید اهتمام ارزنده ای در راستای شناخت عمق و روح نهضت سرور و سالار شهیدان وجود داشته باشد، بیان داشت: سیره نورانی و ارزشمند امام حسین(ع) باید به عنوان نسخه شفابخش برای ما باشد تا در پرتو آن بتوانیم مسیر سعادت و تعالی را طی کنیم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات