۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۲۲۸۲۸۲
استاد حوزه علمیه قم:

بهره گیری از سیره اهل بیت دژی مستحکم در برابر فتنه ها است

خبرگزاری رسا ـ استاد مرکز جامعه المصطفی قم با بیان این که خود و فرزندانتان را برای در امان ماندن از فتنه های آخرالزمان به دامن اهل بیت(ع) ببرید، گفت: باید بدانیم که دژ محکم در برابر فتنه ها وجود اهل بیت(ع) است و آنها دستگیر نجات دهنده افراد بریده از همه جا، هستند.
اهل بيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمد مهدی گرجیان، استاد حوزه و دانشگاه امروز در جمع عزاداران هیأت یا فاطمه الزهراء بابل با بیان این که  به دلیل توفیق حضور در مجلس عزای امام حسین(ع) باید شکر گزار درگاه الهی بود، گفت: یکی از مهم ترین دستاوردهای درس های قیام امام حسین(ع) بصیرت است و به همین دلیل هر فرد باید خود را به سلاح بصیرت مجهز کند.

 

وی ادامه داد: اگر انسانی بخواهد هدایت شامل او شود باید بصیرت داشته باشد و گر نه در لحظات خاص به خاطر تصمیم اشتباه، منحرف خواهد شد.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم با بیان شرحی از زندگی خواجه ربیع گفت: خواجه ربیع کسی است که علیرغم داشتن عبادت های بسیار اما به خاطر نداشتن بصیرت از همراهی با امیرالمؤمنان(ع) در جنگ صفین امتناع کرد.

 

وی افزود: خواجه ربیع با بی بصیرتی امام عصر خود را تنها گذاشت و حتی کار او به جایی رسید که به خاطر تأسف از شنیدن خبر شهادت امام حسین(ع) تا آخر عمر استغفار می کرد.

 

حجت الاسلام گرجیان با بیان این که همواره باید در زندگی رفتار خود را با ولایت هماهنگ و تنظیم کنیم، تصریح کرد: در عصر غبارآلود شدن فضای جامعه و زمانی که نمی توان حق را از  باطل تشخیص داد باید به دامن ولایت پناه برد و مسیر را با او هماهنگ کرد.

 

وی به فضای رسانه های گروهی و شبکه های ماهواره ای اشاره کرد و گفت: رسانه ها امروز با بمباران فکری، جامعه بشری را دچار بحران هویت کرده اند و فضا به گونه ای با شبه افکنی ها غبار آلود شده است که گویی حق و باطل با هم ممزوج گردیده اند.

 

این استاد مرکز جامعه المصطفی قم با بیان این که خود و فرزندانتان را برای در امان ماندن از فتنه های آخرالزمان به دامن اهل بیت(ع) ببرید، خاطرنشان کرد: باید بدانیم که دژ محکم صیانت از فتنه ها وجود اهل بیت(ع) است و آنها دستگیر نجات دهنده افراد بریده از همه جا، هستند.

 

وی افزود: همواره خود را به اهل بیت(ع) عرضه کنیم و ببینیم که رفتار و اعمالمان به چه میزان با سیره امام زمان(عج) و رضایت آن حضرت تناسب دارد.

 

حجت الاسلام گرجیان به درس گرفتن از واقعه عاشورا و تأسی به سیره امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: شعار بلند امام حسین(ع) در روز عاشورا هیهات من الذله بود و ایشان حاضر نشد حتی یک لحظه  از قدرت های ان روز بترسد و زیر بیرق کفر قرار بگیرد.

 

وی ادامه داد: برخی از انسان ها از ترس قدرت های روز منحرف می شوند و حاضرند با قدرت های کفر سازش کنند در صورتی که راه امام حسین(ع) سازش با کفر آشکار نیست.

 

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به سخنانی از امام راحل در خصوص فشارها و تهدیدهای آمریکا تصریح کرد: به فرموده امام راحل آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و این افراد ترسو هستند که شعار امام حسین را سر می دهند اما ازراه امام حسین تبعیت نمی کنند.

 

وی ادامه داد: عزاداری در ماه محرم به این معنی است که سبک زندگی خود را حسینی می کنیم نه اینکه ترس و بزدل باشیم و فرار کنیم.

 

استاد مؤوسسه امام خمینی(ره) قم به دام های شیطانی برای فریب افراد و دور شدن از خط ولایت پرداخت و خاطرنشان کرد: دنیا دامگاه عظیمی است که عده ای را با مال و زن و فرزند، عده ای را با ترس و عده ای را با رسانه ها و شبهه افکنی از راه به در می کنند.

 

وی با بیان این که  کربلا جای عبرت است، گفت: بعضی ها اهل مقاومت و ایستادگی اند و این ایستادگی شان به دلیل ضعف ایمان به تدریح سست می شود و می ترسند و از معرکه فرار می کنند و امامشان را تنها می گذارند.

 

حجت الاسلام گرجیان ضمن تاکید براین نکته که برخی ها از ترس از دست دادن جاه و مقام همه چیز حتی ایمان و آرمانشان را فدا می کنند، افزود: تاریخ ثابت کرده است که هر کس و در هر مقامی  اگر کسی  به امام زمان و ولایت پشت پا بزند به یقین سقوط خواهد کرد./1313/پ202/ب1
 

ارسال نظرات