۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۲۲۸۲۹۹
همزمان با نخستین جمعه ماه محرم؛

همایش شیرخوارگان حسینی در بقاع متبرکه شاخص خراسان شمالی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی گفت: همزمان با نخستین جمعه ماه محرم همایش شیرخوارگان حسینی با حضور مادران و فرزندان شیرخوار به یاد حضرت علی اصغر(ع) در آستان مقدس امامزاده های شاخص این استان برگزار می شود.
مراسم شيرخوارگان حسيني در مسجد مقدس جمکران

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در آستان مقدس امامزاده های شاخص استان خبر داد و افزود: این همایش ها جمعه هفته جاری همزمان با ششم محرم به عنوان بخشی از طرح سوگواره بصیرت عاشورایی که از ابتدای ماه محرم در 50 امامزاده و بقعه متبرک خراسان شمالی آغاز شده، با حضور مادران و فرزندان شیرخوار در آستان مقدس امامزاده های شاخص این استان برگزار می شود.  

 

وی با اشاره به برگزاری تجمع بزرگ عزاداران حسینی با عنوان «لبیک یا حسین(ع)» در امامزاده های شاخص این استان که همزمان با دومین روز از ماه محرم و در سالروز ورود کاروان حسینی به صحرای کربلا انجام شد، اظهار داشت: این تجمع برای نخستین بار در استان در آستان مقدس امامزادگان حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع)، حمزه رضا(ع) شیروان، سیدجعفر(ع) اسفراین، سیدجعفر(ع) سیاهدشت فاروج و زین العابدین سنخواست با حضور عزاداران و هیأت های مذهبی و عزاداری دسته جمعی آنها برگزار شد و مردم و اعضای هیأت های مذهبی در این تجمع با حضور در امامزادگان و سردادن لبیک یا حسین(ع) عشق و ارادت خود به سرور و سالار شهیدان نشان دادند.

 

حجت الاسلام سهرابی خاطرنشان کرد: در دومین برنامه شاخص این طرح همزمان با ششمین روز ماه محرم همایش شیرخوارگان حسینی در آستان مقدس امامزاده حمزه رضا(ع) شیروان، مهدیه شهرستان اسفراین با محوریت امامزاده سیدجعفر(ع) و امامزاده اسحاق(ع) لنگر شهرستان مانه و سملقان برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان این که همایش های شیرخوارگان حسینی از ساعت 9 صبح روز جمعه نهم آبان با حضور مادران و فرزندان شیرخوار برگزار می شود، افزود: هدف از برگزاری این همایش ها گسترش و تعمیق بصیرت در جامعه، اجرای هرچه بهتر و صحیح تر نیات واقفین خیراندیش و تبدیل بقاع متبرک و امامزاده ها به قطب های فرهنگی بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است.

 

 

حجت الاسلام سهرابی یکی دیگر از برنامه های شاخص طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در امامزاده های استان خراسان شمالی را برگزاری همایش رهروان زینبی ویژه بانوان عاشورایی اعلام کرد و گفت: همایش مزبور نیز دوازدهم محرم با حضور پرشور بانوان عزادار عاشورایی در جوار امامزاده ها و بقاع متبرک شاخص شهرستان های مختلف استان برگزار می شود.

 

به گفته وی طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در خراسان شمالی از ابتدای ماه محرم در 50 امامزاده و بقعه متبرک شاخص شهرستان های هشت گانه این استان با مشارکت و مدیریت 60 روحانی مبلغ اعزامی از حوزه علمیه قم آغاز شده و تا پایان ایام عزاداری شهادت امام حسین(ع) ادامه دارد.

 

حجت الاسلام سهرابی برپایی خیمه های معرفت، ایستگاه های پاسخ گویی به سؤالات شرعی، ایستگاه های کودک و نوجوان، برگزاری نشست های بصیرت عاشورایی، همایش لبیک یا حسین(ع)، همایش رهروان زینبی، اقامه نماز اول وقت روز عاشورا، دوره آموزشی برای هیأت امنای امامزادگان و متولیان وقف، زیارت عاشورا، برپایی عزای امام حسین(ع)، مداحی، سخنرانی، اقامه نماز جماعت و ... را از جمله برنامه های پیش بینی شده در طرح سوگواره بصیرت عاشورایی اعلام کرد.

 

گفتنی است، بر اساس اعلام داوود منافی‌پور، دبیرکل مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) امسال دوازدهمین دوره همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با ششم ماه محرم در دو هزار و 500 نقطه از ایران و 230 نقطه جهان برگزار می شود./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات