۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۲۲۸۳۱۵

دهمین همایش جهانی شیرخوارگان حسینی درکاشان برگزارمی شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر همایش شیرخوارگان حسینی ‌کاشان، گفت: دهمین همایش بزرگداشت حضرت علی اصغر(ع) با عنوان همایش جهانی شیرخوارگان حسینی همزمان با نخستین جمعه ماه محرم در مسجد صادقیه کاشان برگزارمی شود.
علي اصغر شاطري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، علی اصغر شاطری دبیر همایش شیرخوارگان حسینی ‌کاشان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: دهمین همایش جهانی شیرخوارگان حسینی افزون برکاشان در 50 نقطه از شهرهای، قمصر، برزک، نیاسر، مشکات و روستاهای این شهرستان برگزار می شود.

 

وی افزود: در این همایش که همزمان با بیش یک هزار شهر ایران و بیش از 30 کشور جهان برگزار می شود 5 هزار دست لباس سبز کامل همراه با پیشانی بند ‹‹ویژه کودکان دو سال›› آماده شده است و به کودکانی که نام آنها ‹‹علی اصغر›› است رایگان اهدا می شود.

 

شاطری یادآورشد: برای هریک از بچه هایی که برای حضور در دهمین همایش شیرخوارگان حسینی این شهرستان ثبت نام می شوند یک بسته فرهنگی هدیه شامل دو عنوان لباس و مقداری نبات هدیه می شود.

 

وی بزرگداشت شعائرحسینی و تربیت نسل انقلابی، مکتبی و حسینی، توسل به حضرت علی‌اصغر (ع) و بیان مظلومیت شیرخوار امام حسین (ع) را از مهمترین اهداف این همایش برشمرد.

 

دبیر همایش شیرخوارگان حسینی کاشان همچنین از اجرای چهار عنوان برنامه فرهنگی به همت موسسه خیریه حضرت علی اصغر(ع) و هیات شاهزاده علی اصغر میدان کمال الملک این شهرستان خبرداد و افزود: اجرای ششمین طرح رایگان سنجش سلامت کودکان در روز تاسوعا با حضور 7 پزشک و دوگروه بهورز خبرداد و گفت: روز تاسوعا شیرخوارگان و خانواده های نیازمند ویزیت رایگان و پرداخت 50 درصد از هزینه دارو ازساعت 8 صبح تا 13 عصر انجام می شود.

 

شاطری همچنین از برگزاری روز فرشته ها خبرداد و گفت: روز هفتم محرم با عنوان روز فرشته ها نامگذاری و در این روز از کودکان بستری در بخش های مختلف بیمارستان های کاشان عیادت و بسته های فرهنگی و تبرکی تدارک دیده شده شامل نبات هدیه داده می شود.

 

وی همچنین با اشاره به برگزاری اولین کنگره شعر سرخ حنجر به صورت استانی در سال گذشته یاد آورشد: امسال دومین کنگره شعرسرخ حنجرسال به صورت ملی  با همکاری مجمع جهانی شیرخوارگان حسینی برگزارخواهد شد.

 

دبیر همایش شیرخوارگان حسینی ‌کاشان یکی از برنامه های جدید دهمین همایش بزرگداشت حضرت علی اصغر (ع) را ثبت قدمگاه شیرخوارگان حسینی در دفتر اهل بیت(ع) اعلام کرد.

 

شاطری را یکی دیگر از برنامه مؤسسه خیریه حضرت علی اصغر(ع) و هیات شاهزاده علی اصغر میدان کمال الملک را چاپ و توزیع سی و سومین گاهنامه‹‹ شفاعت››  اعلام کرد و گفت: گاهانامه شفاعت امسال ویژه محرم  با استفاده از مطالبی در باره آئین ها ، دوره های عزاداری، طوق برداری، جریده، آداب و رسوم سنتی شمع زنی چاپ و همزمان با دهمین همایش شیرخوارگان حسینی درکاشان  توزیع می شود.

 

دهمین همایش جهانی شیرخوارگان حسینی افزون بر شهرستان کاشان و بیش از یکهزار شهرستان در سراسر کشور و بیش از 35 کشور جهان از جمله کشورهای آمریکا، کانادا، انگلیس، دانمارک، آلمان، فرانسه، ترکیه، آفریقای جنوبی، آذربایجان، عراق، سوریه، عربستان، کویت، قطر، یمن، بحرین، امارات، لبنان، عمان، مصر، اردن، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، هند و تایلند نیز برگزار می شود./1307/ت302/ب4

ارسال نظرات