۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۰
کد خبر: ۲۲۸۴۴۵
استاد سطح عالی حوزه علمیه کرمان:

دنیا زمینه‌ای برای رشد انسان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام کمالی گفت: کسانی که از یاد خدا کناره گیری کرده اند در سطح پایینی از معرفت قرار دارند و نمی دانند با خدا هم می توان به دنیا رسید زیرا تمام هستی از خداوند است.
حجت الاسلام محمدرضا کمالي حجت الاسلام محمدرضا کمالي حجت الاسلام والمسلمين کمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام محمدرضا کمالی استاد حوزه علمیه کرمان شب گذشته در مسجد ولیعصر(عج) با اشاره به آیه 29 و 30 سوره نجم، گفت: کسانی که از راه خداوند دوری جسته اند آخرین درجه علم آن ها شناخت دنیا است و این سطح پایینی از معرفت است؛ در دعا وارد شده که از خداوند درخواست کنیم دنیا را بزرگ ترین هم و غم ما قرار ندهد.

 

وی ادامه داد: خداوند گروهی را معرفی کرد و دستور داد در زندگی از آن ها فاصله بگیریم و در آیات بعد تأکید می کند که این گروه گمراه می شوند و کسانی که دنیا تنها هم و غم آن ها نیست هدایت خواهند شد؛ افرادی که می دانند دنیا مقدمه ای برای جایی دیگری بوده همانطور که آمدن ما به این دنیا توسط خداوند است و رفتن ما هم به خواست او است؛ خداوند زمینه ای را در این دنیا فراهم کرده تا ما رشد کنیم و به حیات ابدی برسیم.

 

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: گاهی بنشینیم فکر کنیم که خداوند چرا ما را خلق کرده است و هدف خلقت پی ببریم و بدانیم به کجا تعلق داریم؛ قرآن در ادامه آیاتی که دستور به دوری از دنیا طلبان می دهد یاداور می شود که هر آن چه در آسمان ها و زمین است مال خداوند است و اعراض و دوری از چنین کسی حماقت و نفهمی است بنابراین اگر انسان طالب دنیا هم باشد می بایست آن را از خداوند درخواست کند.

 

وی در ادامه تفسیر آیات سوره نجم، اظهار داشت: کسانی که اعمال خوب انجام دادند به آن چه که عمل کردند عقوبت می شوند اما پاداشی که خداوند برای افراد نیکوکار در نظر گرفته است از روی بخشش وی بوده نه این که به واسطه اعمال ما پاداش دهد و حداقل پاداشی که به ما در برابر اعمال توسط خداوند داده می شود 10 برابر مقدار عمل است و برای بعضی اعمال پاداش بی نهایت است.

 

حجت الاسلام کمالی گفت: شرط پاداش اعمال قبولی آن است و عمل انسان با ایمان و عمل صالح قبول خواهد شد؛ کسانی که پاداش آن ها بیش از عملشان بوده و بهترین بندگان هستند در آیه 32 سوره نجم معرفی می شوند؛ این افراد از گناهان کبیره و فواحش یعنی گناهانی که زشتی آن برای همه روشن است اجتناب می کنند./9704/پ202/ب4

ارسال نظرات