۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۲۲۸۴۹۳
دبیر ستاداحیای امربه‌معروف خراسان شمالی خبرداد؛

برگزاری تجمع بزرگ عاشوراییان خراسان شمالی در 15 مصلای نماز جمعه

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان شمالی از برگزاری تجمع بزرگ عاشوراییان این استان به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر در 15 مصلای نماز جمعه شهرهای مختلف خراسان شمالی خبر داد.
تجمع عاشوراييان در خراسان شمالي

سردار حسینعلی یوسفعلی زاده، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از برگزاری تجمع بزرگ عاشوراییان در استان خبر داد و افزود: این تجمع به مناسبت هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر جمعه نهم آبان همزمان با ششم ماه محرم در 15 مصلای خراسان شمالی برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: این تجمعات با حضور اقشار مختلف مردم با موضوع جامعه مهدوی و بیداری اسلامی بعد از اقامه نماز باصلابت جمعه در این اماکن مقدس برگزار خواهد شد.

 

به گفته فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان خراسان شمالی شعار تجمع بزرگ عاشوراییان این استان لبیک یا حسین و حمایت از بزرگ آمر به معروف و ناهی از منکر تاریخ است.

 

وی در ادامه با بیان این که هفته امر به معروف و نهی از منکر هفته همراهی با امام حسین(ع) و یاران کربلا است، اظهار داشت: هدف اصلی قیام سیدالشهدا(ع) نیز احیای امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت اسلامی بود و می توان گفت که امام حسین(ع) شهید راه امر به معروف و نهی از منکر است.

 

یوسفعلی زاده با اشاره به این که شعار امسال هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر «تذکر لسانی، پیام مهربانی و نظارت همگانی» انتخاب شده است، اضافه کرد: نامگذاری این هفته برای برپا نگاه داشتن پرچم خونین عاشورا و ادامه راه سرخ حسینی بوده و هر کس که امام حسین(ع) و قیام عاشورا را باور دارد باید نسبت به اجرای امر به معروف و نهی از منکر اهتمام داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: تذکر لسانی منطق نظارت همگانی را در پی دارد که باید با مهربانی و عطوفت انجام شود و لازم است در اجرای این طرح در پی نظارت بر رفتار افرادی باشیم که خلاف اخلاقی و ناهنجاری های اجتماعی دارند.

 

یوسفعلی زاده با اشاره به برگزاری سه برنامه محوری در استان خراسان شمالی به مناسبت هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر، افزود: برگزاری همایش امر به معروف و نهی از منکر با حضور فرهیختگان و منتخبین حوزه های مختلف در زمینه امر به معروف و نهی از منکر به منظور هماهنگی، هم افزایی و تلاش بیشتر برای احیای این فرایض الهی، برگزاری تجمع بزرگ عاشوراییان در مصلاها و میعادگاه های نماز جمعه همزمان با سراسر کشور و اجرای طرح تذکر لسانی توأم با تذکر کتبی سه برنامه شاخص ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر همزمان با این هفته است.

 

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح تذکر لسانی و تذکر کتبی تیمی در استان خراسان شمالی از سوی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است.

 

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی با بیان این که طرح تذکر لسانی و تذکر کتبی در مراکز پرتردد شهرهای استان انجام می شود، اضافه کرد: در این طرح به افرادی که از حد تذکر لسانی عبور کرده اند؛ تذکر کتبی داده می شود.

 

به گفته یوسفعلی زاده در طرح تذکر کتبی هشت توصیه مطرح شده که این توصیه ها در قالب کارت های هدیه به فرد مخاطب اهدا شده و از او خواسته می شود تا اشکال موجود در خود را برطرف کند./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات