۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۲۲۸۵۵۷
نایب رییس شورای اجرایی حزب الله:

داعش و جبهه النصره به دنبال ایجاد جبهه ای جدید در لبنان هستند

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان از تصمیم جدید داعش و جبهه النصره به منظور ایجاد جبهه ای جدید در لبنان و افزودن بخش‌هایی از خاک این کشور به خلافت تکفیری خود خبر داد.
نبيل قاووق، نايب رييس شوراي اجرايي حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نبیل قاووق، نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسم عزاداری پنجمین روز محرم الحرام که در منطقه دیر الزهرانی برگزار شد، با تاکید بر اینکه هدف قرار دادن مقاومت اسلامی و ارتش لبنان تحولی خطرناک در این کشور است، گفت: سیاستمداران باید به کمک مردم، لبنان را از تهدیدهای به وجود آمده در رقه سوریه و موصل عراق مصون نگاه داشته و اجازه ندهند تکفیری‌ها از مرزهای شرقی وارد لبنان شوند.

وی افزود: داعش به دنبال ایجاد امارتی تکفیری است که بخش‌هایی از خاک لبنان را نیز در بر می‌گیرد.

 

حجت الاسلام قاووق، اقدامات تکفیری‌ها علیه ارتش را به موجب دستور داعش و جبهه النصره برای ایجاد جبهه ای جدید در لبنان و ناامن ساختن این کشور برشمرد و اظهار داشت: هنگامی که دشمنان برای نابود ساختن لبنان متحد شده اند چرا گروه‌های سیاسی و مردمی نباید جبهه ای متحد را برای مقابله با این تهدید جدی تشکیل دهند.

 

این عضو ارشد حزب الله با تاکید بر ادامه دار بودن نبرد ملت لبنان با گروه‌های تکفیری، افزود: با وجود اینکه ایجاد خلافت تکفیری در لبنان تا حدی بعید به نظر می‌رسد، اما تروریسم همچنان لبنان را به صورت جدی با تهدید مواجه کرده است. تهدیدی که در پرتو تفرقه و دو دستگی بیشتر نمایان می‌شود.

 

وی تصریح کرد: در صورتی که لبنان از اتحاد و انسجام مطلوب برخوردار باشد، رژیم صهیونیستی و گروه‌های تکفیری نمی‌توانند در این کشور کاری از پیش ببرند و همه توطئه‌هایشان نقش برآب می‌شود./983/ب902/د

ارسال نظرات