۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۲۲۸۵۵۹
نماینده پارلمان لبنان:

حفاظت حزب الله از مقدسات اسلامی مانع از ایجاد درگیری مذهبی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده پارلمان لبنان تاکید کرد که کشورهای غربی با هدف تضعیف جهان اسلام به طور سازمان یافته اندیشه‌های تکفیری را در بین مسلمانان ترویج کردند.
نواف الموسوي، نماينده پارلمان لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سید نواف الموسوی، نماینده پارلمان و عضو فراکسیون وفاء للمقاومه لبنان در مراسم عزاداری پنجمین روز ماه محرم که از سوی حزب الله و جنبش امل با حضور شخصیت‌های سیاسی و دینی لبنان در منطقه النبیطه برگزار شد، با اشاره به اینکه مقاومت اسلامی به تنهایی توانست با رژیم صهیونیستی درگیر و پیروز شود، خاطرنشان کرد: حزب الله لبنان شهدای بسیاری را تقدیم جهان اسلام کرد تا مسلمانان را از توطئه‌های صهیونیستی و تکفیری نجات دهد.

 

وی تلاش گروه‌های تروریستی و تکفیری در سوریه را با هدف تضعیف مقاومت اسلامی برشمرد و گفت: تکفیری‌ها تلاش داشتند در سوریه به مقاومت اسلامی خنجر بزنند که این توطئه با هوشیاری نیروهای مقاومت ناکام ماند.

 

الموسوی خاطرنشان کرد: حزب الله لبنان با تمام وجود از مقدسات اسلامی محافظت کرد و اجازه نداد تخریب مقدسات اسلامی به عاملی برای ایجاد فتنه بین شیعیان و اهل سنت تبدیل شود.

 

وی خواستار تقویت همزیستی مسالمت آمیز بین پیروان ادیان و مذاهب مختلف شد و اظهار داشت: اندیشه‌های تکفیری که امروزه جهان اسلام را با چالش جدی مواجه کرده است، سال‌های سال است که از سوی برخی کشورهای غربی در کشورهای اسلامی ترویج می‌شود.

 

این نماینده پارلمان لبنان ترویج تکفر تکفیری در کشورهای اسلامی را سازمان یافته عنوان کرد و گفت: ترویج اندیشه‌های تکفیری با هدف تضعیف وحدت اسلامی و ضربه وارد کردن به عوامل قدرت مسلمانان دنبال می‌شود که در سال‌های اخیر در سوریه و عراق نمود بیشتری داشته است.

 

الموسوی با تاکید براینکه حضور نظامی حزب الله لبنان به هیچ وجه نمی‌‍تواند توجیهی برای جنایت‌های داعش و جبهه النصره باشد، افزود: تحرکات تکفیری در خاورمیانه پیش از اشغال افغانستان از سوی آمریکا آغاز شد و مشکلات بسیاری را برای مسلمانان به بار آورد. تنها راه مقابله با آن نیز برخورد هوشیارانه و آگاهانه است./983/ب902/د

ارسال نظرات