۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۲۲۸۶۶۵
امام جمعه شهرری:

خطرناک جلوه دادن امر به معروف و نهی از منکر خیانت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهر ری گفت: کسانی که تلاش می‌کنند تا جنایت اسید پاشی اصفهان را به آمران به معروف و ناهیان از منکر گره زده و چهره این دو فریضه الهی را کریه جلوه دهند خیانتکار بوده و باید روزی در نزد خدا پاسخگو باشند.
حجت الاسلام سيد علي شاهچراغي، امام جمعه شهرري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی، امام جمعه شهرری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، ضمن دعوت مردم به تقوی الهی گفت: بالاترین درس کربلا و عاشورای امام حسین(ع) اعتقاد به معاد بوده است زیرا اعتقاد به معاد سبب خداترسی انسان شده و دنیا را در نظر او پست می‌کند.

 

وی افزود: از آثار دیگر اعتقاد به معاد این است که یاد مرگ و شهادت را برای انسان شیرین می‌کند؛ اگر امام حسین(ع) و یاران باوفایش در روز عاشورا هر چه به مرگ نزدیک‌تر می‌شدند بشاش‌تر و شادتر می‌شدند به این خاطر بود که آن ها به معاد اعتقاد داشتند.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به اثر دیگر معادباوری اظهار کرد: از دیگر آثار معادباوری این است که انسان در زندگی ظلم و ستم دشمن را تحمل نمی‌کند مؤمن باید دیگران را نصیحت و موعظه کند اما با ذلت ظلم و جور دشمنان اسلام را نمی‌پذیرد.

 

عزاداری امام حسین(ع) باید دور از اموری باشد که با عزاداری مناسبت ندارد

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به این‌که تقوا و ترس از خدا سبب می‌شود انسان رعایت حدود وحریم الهی را داشته باشد، تصریح کرد: از تمام کسانی که عزاداری و مجالس عزای امام حسین(ع) را فاخر برگزار می‌کنند تقدیر و تشکر دارم اما عزاداران توجه کنند که عزاداری بر امام حسین(ع) باید دور از اموری چون اذیت و آزار همسایگان و یا استفاده از آلات موسیقی باشد که مناسبت با عزاداری ندارد.

 

وی در ادامه افزود: معصومین(ع) از شیعیان خود خواسته اند عزاداری سنتی را برگزار کنند مجلس عزای امام حسین(ع) با ریا و خودنمایی سازگاری ندارد و ریا سبب باطل شدن تمام زحمات می‌شود، امام حسین(ع) به خاطر خدا کشته شد ما نیز باید به خاطر خدا برای ایشان عزاداری کنیم.

 

امام حسین(ع) با استکبار مذاکره نکرد

امام جمعه شهرری با اشاره به مصادف شدن روز عاشورا با سالروز 13 آبان، ابراز کرد: روز 13 آبان روز شهدای دانش‌آموز و دانشجویان، روز مبارزه با استکبار است که مصادف با روز عاشورا شده است امام حسین(ع) هیچ گاه زیر با ذلت نرفته و اهل مذاکره با استکبار نبود ایشان در گفت و گو با  دشمن آن ها را نصیحت و موعظه می‌کرد اما با آن ها مذاکره نکرد.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی در ادامه افزود: این منطق سیدالشهدا که با دشمن مذاکره نکرد برای همه عصرها و نسل‌ها است؛ شاید ما روزی با آمریکا به نتایجی برسیم و آن ها تحریم را بردارند اما ما از استکبارستیزی خود دست برنمی‌داریم ما همچنان شعار مرگ بر آمریکای خود را خواهیم گفت.

 

شعار مرگ بر آمریکا در روز عاشورا بلندتر سر داده می‌شود

وی تصریح کرد: فرزند امام حسین(ع)، حضرت امام خمینی(ره) این درس را به ما داده است که دین بر دو کلمه ظلم ستیزی و عدم ظلم پذیری استوار است و این منطق امام حسین(ع) نیز است بنابراین ما در روز عاشورا شعار مرگ بر آمریکا را بلندتر از سایر مواقع سر خواهیم داد.

 

امام جمعه شهر ری با اشاره به جنایات داعش اضافه کرد: در کربلا 20 جنایت رخ داده که در طول تاریخ سابقه نداشته است شنیدن این جنایات برای ما سخت بود اما امروز گروه داعش با جنایاتی که مرتکب می‌شود نشان داد که جنایات کربلا باورکردنی است.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به این‌که چند روز پیش داعش اعلام حمایت از اعمال پست یزید کرده است، افزود: گروه داعش، مباشر و مهره آمریکا بوده و عامل اصلی رخ دادن این جنایات در منطقه آمریکا، انگلیس، عربستان، قطر و ترکیه است.

 

عاملان اسیدپاشی به میزان بزرگی جنایت، قصاص شوند

وی با اشاره به اسید پاشی در اصفهان، خاطرنشان کرد: این حادثه دل همه را آزرده کرد. مسؤولان دنبال دستگیری عاملان هستند و باید به میزان بزرگی جنایت، عاملان آن قصاص شوند و این کمال بی‌انصافی است که این جنایت را به آمران به معروف و ناهیان از منکر ارتباط دهیم. کسانی که این کار را انجام دهند به نوعی خیانت می‌کنند.

 

امام جمعه شهر ری در پایان گفت: کسانی که تلاش می‌کنند تا جنایت اسید پاشی اصفهان را به آمران به معروف و ناهیان از منکر گره زده و چهره این دو فریضه الهی را کریه جلوه دهند، خیانتکار بوده و باید روزی در نزد خدا پاسخگو باشند./807/پ201/ب5

ارسال نظرات