۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۲۲۸۶۷۷
سید علی فضل الله:

تعلیق حکم توقیف فعالیت‌های جمعیت الوفاق بحرین اقدامی سازنده است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه بیروت با تاکید بر لزوم اتخاذ اقدامات صحیح از سوی حکومت بحرین در قبال اپوزیسیون، خاطرنشان کرد: تعلیق حکم توقیف سه ماهه فعالیت‌های جمعیت الوفاق بحرین اقدامی سازنده است.
سيد علي فضل الله، خطيب جمعه بيروت



به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، خطیب جمعه بیروت در خطبه‌های جمعه این هفته که در مسجد حسنین (ع) در منطقه حاره حریک برگزار شد، با اشاره به تحرکات تروریستی اخیر در طرابلس و سایر مناطق لبنانی خاطرنشان کرد: دشمنان لبنان از داخل و خارج به فکر فتنه افروزی در این کشور هستند و در صورت عدم هوشیاری مردم و ارتش لبنان ، این کشور با پیامدهای خطرناکی مواجه می‌شود.

 

 

وی افزود: ادامه مواضع و سخنان متشنج و تحریک برانگیز از سوی شخصیت‎‎های دینی و سیاسی به مشکلات داخلی لبنان دامن می‌زند. متهم کردن سایر طوایف و مذاهب و رد و بدل اتهامات بین پیروان مذاهب مختلف تنها به بیشتر شدن بحران منجر می‌شود.

 

 

این عالم لبنانی لزوم توجه به گفتمان وحدت‌آمیز و آگاهانه به دور از تعصبات مذهبی را ضروری دانست و گفت: برخی به دنبال آن هستند که کشورهای اسلامی به صحنه تسویه حساب‌های سیاسی تبدیل شوند تا دیگر فرصتی برای شکوفایی و آرامش نداشته باشند. همه باید به ترمیم شکاف‌های امنیتی، اقتصادی و اجتماعی در جهان اسلام کمک کنند.

 

حجت الاسلام فضل الله با تاکید بر اینکه آزادی گروگان‌های ارتش لبنان که در بند گروه‌های تکفیری هستند باید در اولویت قرار گیرد، گفت: انتخاب دولت جدید می‌تواند گامی بلند در راستای آزادی سربازان لبنانی باشد. خانواده‌های سربازان گروگان گرفته نیز باید از هرگونه اقدام عجولانه و غیر قانونی اجتناب کنند.

 

 

تعلیق حکم توقف فعالیت‌های الوفاق بحرین اقدامی سازنده است

 


خطیب جمعه بیروت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط داخلی بحرین و توقیف فعالیت‌های جمعیت اسلامی الوفاق بحرین به مدت سه ماه، خاطرنشان کرد: حل مشکلات داخلی بحرین نه با اقدامات سرکوبگرانه که تنها با گفت‌وگو و رایزنی جدی امکان پذیر است. البته تعلیق حکم توقیف جمعیت اسلامی الوفاق بحرین از سوی وزیر دادگستری این کشور اقدامی سازنده است.

 

وی تصریح کرد: حکومت بحرین باید نگاه خود نسبت به اپوزیسیون را تغییر داده و برای خروج از بحران با این طیف گسترده از جامعه برخورد بهتری داشته باشد.

 

 

حجت الاسلام فضل الله همچنین خواستار حل مسالمت آمیز بحران سوریه با اتکا بر گفت‌وگوی داخلی شد و اظهار داشت که سوریه همچنان از سوی کشورهای بیگانه و نیروهای داخلی مورد هجمه قرار گرفته که این مشکلات تنها با خواست ملی قابل حل است.

 

 

رژیم صهیونیستی به دنبال اجرای پروژه تقسیم زمانی و مکانی قدس است

 

 

وی با اشاره به اینکه وضعیت فلسطین در سایه ادامه شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی و هتک حرمت مسجد الاقصی بسیار نگران کننده است، گفت: بستن مسجد الاقصی به صورت کامل از سوی نیروهای صهیونیست با هدف تسلط بر این مسجد و تقسیم مکانی و زمانی آن بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها است.

 

این عالم لبنانی افزود: این تحول خطرناک نیازمند واکنش جدی کشورهای عربی و اسلامی برای مقابله با گستاخی‌های رژیم صهیونیستی است. مسلمانان باید اختلافات خود را کنار گذاشته و در راستای حل مساله اصلی خود تلاش کنند./983/ب901/د

ارسال نظرات