۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۲۲۸۷۱۰

مراسم شیرخوارگان حسینی در افغانستان و ترکیه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش 'شیرخوارگان حسینی' (ع) با حضور شیعیان استانبول ترکیه و به یاد مظلومیت حضرت 'علی اصغر'(ع) روز جمعه برگزار شد.
همايش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، همزمان با دیگر نقاط جهان، شیعیان استانبول نیز همایش شیرخوارگان حسینی را در منطقه شیعه نشین 'حالکالی' استانبول برگزار کردند.

شیرخواران سرباز امام زمان (عج)، در حالی که در آغوش مادرانشان بودند، در زینبیه استانبول گردهم آمدند و به امام مهدی (عج) لبیک گفتند.

در این مراسم که به دعوت علمای شیعه و با هماهنگی مسجد زینبیه استانبول برگزار شد،

مادران و کودکان خردسال با لباس های متحدالشکل و سربندهایی مزین به نام 'امام حسین' (ع)، 'یا امام زمان'(عج) و 'یا ابوالفضل العباس' (ع)، یاد شیرخواره شهید دشت کربلا، حضرت علی اصغر (ع) را گرامی داشتند.

سال گذشته نیز این همایش با حضور گسترده عاشقان و دلباختگان اباعبدالله الحسین(ع) در محوطه مسجد زینبیه استانبول برگزار شده بود.

همچنین همایش شیرخوارگان حسینی امروز جمعه با شکوه خاصی در کابل پایتخت افغانستان با استقبال بسیاری از مادران عزادار در مساجد امام زمان (عج)، الزهرا و مکان موسوم به زیارت ابوالفضل (ع) و همچنین دیگر مساجد و حسینه های کابل، برگزار شد.

بر اساس گزارشها در استان های هرات، بلخ و دیگر استان های افغانستان نیز همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی برگزار شده است.

مادران افغان در همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در کابل، نوزادان و شیرخوارگان خود را که لباس های سبز و سفید به آنان پوشانده بودند، بالای سر گرفتند و به یاد حضرت علی اصغر (ع) گریستند و نجوای غم انگیز کربلا را سر دادند.

در این مراسم که مادران عزادار سربندها و پیشانی بندهای سبز منقش به نام حضرت علی اصغر (ع) و یا صاحب الزمان (عج) به شیرخوارگان خود بسته بودند، با خواندن لالایی به یاد شهادت مظلومانه طفل اباعبدالله (ع) به عزاداری پرداختند و گهواره ای را به یاد گهواره شهید کربلا در مسجد بر روی دست ها گرداندند.

مداحان و سخنرانان نیز در این همایش های با شکوه با تبیین وقایع و سرگذشت اهل بیت (ع) در صحرای کربلا و مصائب فراوانی که خاندان نبوت متحمل شدند، گفتند که امام حسین (ع) با تمام مصائب با خاندان و یارانش در میدان نبرد استقامت نموده و به شهادت رسیدند تا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه محقق گردد./982/د102/ک

منبع: ایرنا

 

ارسال نظرات