۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۲۲۸۷۴۹

دشمنان وحدت امت اسلامی را هدف گرفته‌اند/برخی می‌خواهند احساس امنیت را از مردم بگیرند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: دشمنان وحدت امت اسلامی را هدف گرفته‌اند و با این جنگ‌های فرقه‌ای می‌خواهند وحدت امت اسلامی را بشکنند و افکار و اندیشه‌ها را از ایران اسلامی منحرف کنند.
آيت الله ايماني، نماينده ولي فقيه و امام جمعه شيراز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز،‌ با اشاره به در پیش بودن تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: تاسوعا و عاشورا در پیش است حادثه‌ای که در جهان منحصر به فرد است، آنچه در عاشورا و کربلا اتفاق افتاد نه تا آن روز مسبوق به سابقه بود نه تا امروز حادثه‌ای به آن عظمت اتفاق افتاده است.

 

اقامه نماز ظهر عاشورا

وی در ادامه افزود: این حادثه بیشترین تأثیر را در جامعه بشری به جا گذاشته و حادثه ایست که بیشترین دگرگونی را در دل‌ها ایجاد کرده است و طبیعی است باید چنین حادثه‌ای را به بهترین شکل منعکس کرد.

آیت‌الله ایمانی تأکید کرد: عزاداری ما که پر از عاطفه است باید همراه با معرفت و درک و فهم کار اباعبدالله (ع) باشد و سفارش موکد و مکرر اینکه اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا فراموش نشود.

وی تصریح کرد: هیئات در هر خیابانی که هستند همان جا نماز را اول وقت اقامه نمایند و لازم نیست به مسجد و امامزاده برسند.

 

فرهنگ عمومی ما از ارزش‌های ملی و اسلامی گرفته شده است

رییس شورای فرهنگ عمومی بیان کرد: 14 آبان روز فرهنگ عمومی است، فرهنگ عمومی یعنی شاکله یک ملت، فرهنگ عمومی ما از ارزش‌های ملی و اسلامی گرفته شده است، یعنی ما به عنوان ملتی ریشه دار در تاریخ دارای ارزش‌ها و هنجارهایی بوده و هستیم.

وی ادامه داد: اسلام هم ارزش‌ها و هنجارهایی به ما آموخته و فرهنگ ما تلفیقی است از این ارزش‌ها و هنجارها. بنابراین وقتی از فرهنگ عمومی یاد می‌شود یعنی فرهنگ ملی، دینی و انقلابی؛ فرهنگ عزت و افتخار و آبرو، فرهنگ مقاومت و استقلال.

آیت‌الله ایمانی بیان داشت: برای اصلاح و تثبیت فرهنگ عمومی باید همه امکانات ما به کار گرفته شود، کتاب، فیلم، هنر، سخنرانی، صدا و سیما و هر چه که می‌تواند در مردم اثر بگذارد باید به عنوان ابزاری برای اصلاح فرهنگ عمومی مورد استفاده و بهره برداری قرار بگیرد.

وی ادامه داد: 11محرم روز تجلیل از آزادگان و مفقودان است، مفقودانی که خانواده‌هایشان هنوز انتظارشان را می‌کشند، شهدایی که از مناطق مختلف شناسایی می‌شوند بخشی از آن مفقودان هستند. امیدواریم تجلیل لازم از آزادگان، مفقودان و شهدا و رزمندگان و خانواده آن‌ها داشته باشیم.

 

تقابل اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی

امام جمعه شیراز ابراز کرد: دشمن ما حرکتی را آغاز کرده است که نتیجه این حرکت منزوی ساختن ایران اسلامی و جدا کردن ایران اسلامی از پیکره دنیای اسلام است، استکبار جهانی به این نتیجه رسید که ایران اسلامی منادی اسلام ناب محمدی و وحدت امت اسلامی است.

وی ادامه داد: ایران اسلامی منادی بیداری و آگاهی بخشی به مسلمانان جهان است که آنچه دارند بشناسند و برای آن حساب ویژه‌ای باز کنند، طبیعتاً دشمن می‌خواهد این موقعیت را از جمهوری اسلامی ایران بگیرد و اسلام ناب را به اسلام شیعی معنا می‌کند، چیزی که اصلاً در مخیله امام و مسؤولان ما نبوده و نیست.

رییس قرارگاه فرهنگی استان فارس اظهار کرد: اسلام ناب یعنی اسلام مقاومت و ایستادگی، اسلام مبارزه با آمریکا، این اسلام ناب در بحرین، فلسطین، سوریه، عراق، ایران، یمن و هر کجا در مقابل استکبار مسلمانان بایستند و مقاومت کنند و این ایستادگی از روی فهم و درک باشد، حاکم است.

وی ادامه داد: اسلام آمریکایی یعنی اسلام وابسته و ارتجاعی، اسلامی که بعضی از کشورهای مرتجع منطقه از آن دفاع می‌کنند، یعنی وابستگی کامل به اروپا و آمریکا.

آیت‌الله ایمانی خاطر نشان کرد: دشمنان وحدت امت اسلامی را هدف گرفته‌اند و با این جنگ‌های فرقه‌ای می‌خواهند وحدت امت اسلامی را بشکنند و افکار و اندیشه‌ها را از ایران اسلامی منحرف کنند، در حالی که امروز دنیا می‌داند جمهوری اسلامی ایران چه می‌گوید و چه می‌خواهد و دنبال چیست.

 

اسید پاشی اصفهان در راستای شکستن امر به معروف و نهی از منکر است

وی تأکید کرد: یکی از کارهای آن‌ها همین توطئه اخیر بود که در داخل کشور همزمان با طرح مسئله امر به معروف و نهی از منکر در مجلس انجام دادند،  آن‌ها می‌خواهند احساس امنیت را از مردم ما بگیرند.

امام جمعه شیراز بیان داشت: متاسفانه در جامعه امروز شاهدیم که این فریضه بزرگ فراموش شده و تازه امروز که می خواهند قوانین ومقررات اصل هشتم را تصویب کنند عده ای اعتراض می کنند که چرا درباره امر به معروف می خواهید قانون تصویب کنید؟ این بدبختی جامعه است.

وی ادامه داد: این همان روزی است که پیامبر به سلمان فرمودند روزی می آید که مردم از امر به معروف و نهی از منکر بازداشته می شوند و به منکر امر می کنند و معروف را نهی می کنند.

آیت الله ایمانی در پایان گفت: امروز بعضی از این قلم های مزدور این راه را دنبال می کنند و وقتی مجلس طبق وظیفه‌ اش می خواهد قوانین اصل هشتم را تصویب کند مخالفان کارشکنی می کنند و جریان اسید پاشی اصفهان دقیقا در راستای شکستن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است./919/پ201/ن

ارسال نظرات