۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۲۲۸۸۲۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان:

عزاداران حسینی مطابق ارزش های دینی عزاداری کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام خدابب با بیان این‌که دشمن درصدد تخریب اعتقادات شیعی ملت ایران است گفت: عزاداران حسینی باید مطابق ارزش های دینی عزاداری کنند.
حجت الاسلام خدايي

حجت‌الاسلام اذن الله خدایی، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی زنجان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، ماه محرم را فرصتی طلایی برای تبلیغ معارف اهل بی(ع) دانست و اظهار داشت: ماه محرم بهترین فرصت برای تبلیغ و اطلاع‌رسانی فرهنگ اهل بیت(ع) است، در این راستا باید از این فرصت به دست آمده به خوبی استفاده کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: هیأت های عزاداری باید از هرگونه انحراف و خرافه‌گرایی در دسته های عزاداری و سینه زنی به دور باشند، در این راستا مبلغان حوزوی برای مقابله با اشاعه خرافات و پاسخ‌گویی به شبهات مردم در ایام محرم در مناطق مختلف حضور می‌یابند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان در ادامه بر ضرورت آسیب شناسی عزاداری ها اشاره و تصریح کرد: عزاداری ها و اشعار باید در شأن امام حسین(ع) باشد و باید از هرگونه خرافه پرستی در عزاداری ها جلوگیری شود که به این منظور باید مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در خصوص اشعاری که ارائه می‌شود دقت نظر بیشتری داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام خدایی در ادامه تأکید کرد: مداحان نیز باید بر این امر اذعان داشته باشند که وظیفه‌شان بسیار سنگین است و عزاداران را به عزاداری های اصولی دعوت کنند، چراکه دشمن به دنبل سوژه های تخریبی از عزاداری های ماه محرم است.

 

وی در ادامه با بیان این‌که دشمن درصدد ضد ارزش جلوه دادن ارزش هاست، اظهار داشت: دشمن به دنبال تخریب اعتقادات شیعی ملت ایران است، از این رو باید عزاداران حسینی مطابق با ارزش های دینی عزاداری کنند و از اموری مانند قمه زنی بپرهیزند که زمینه سوءاستفاده دشمنان را فراهم می‌کند و همچنین تبلیغ شبکه‌های مختلف علیه اسلام و مسلمانان از چنین بدعت‌هایی سرچشمه می‌گیرد.

 

این مسؤول در ادامه به فلسفه قیام عاشورا اشاره کرد و گفت: صداقت، شجاعت و امر به معروف و نهی از منکر از مهم ترین درس های قیام عاشوراست که این ایام فرصت مناسبی برای مبلغان برای توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

 

حجت‌الاسلام خدایی در ادامه افزود: عزاداری برای امام حسین(ع) تنها منحصر به گریه بر مصائب نیست، بلکه باید عزاداران با فلسفه وجودی قیام عاشورا آشنا شوند تا مبادا هدف قیام امام حسین(ع) که همان احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود مورد غفلت قرار گیرد.

 

وی در ادامه با اشاره به این‌که مساجد باید فضایی برای تبلیغ قیام عاشورا باشند، تصریح کرد: در این فضای معنوی باید روحانیان مدیریت لازم برای درست برگزار شدن عزاداری ها را در دستور کاری خود قرار دهند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در پایان خاطر نشان کرد: هیأت‌های مذهبی و دسته‌های عزاداری باید طوری برنامه ریزی کنند که مزاحمتی برای مردم ایجاد نکنند./949/ت302/ب3

ارسال نظرات