۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۱
کد خبر: ۲۲۸۹۸۹
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

حسین فهمیده پرورش یافته مکتب امام حسین بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، حسین فهمیده را دانش آموز مکتب اباعبدالله(ع) معرفی کرد و گفت: این نوجوان با بصیرت از کلاس درس امام حسین(ع) با نمره بیست فارغ التحصیل شد.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در هشتمین شب از ماه محرم و در دیدار با جمعی از دانش آموزان بسیجی این استان، با تسلیت ایام سوگواری و عزاداری سید و سرور سالار شهیدان، با تأکید بر این که نقش ایفا کردن برای عزاداری حضرت ابا عبدالله(ع) تلاش برای بقا است، اظهار داشت: این که انسان می کوشد در عزاداری آن حضرت سهیم باشد و نقش آفرینی کند، همه برای ماندگاری است.
 
امام جمعه شهرکرد ادامه داد: کسی در عالم هستی باقی می ماند که با حسین(ع) پیوند برقرار کند و آن کس که از حسین(ع) بریده شد به یقین هلاک می شود.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به مقام و جایگاه حضرت ابا عبدالله(ع) نزد پروردگار متعال اظهار داشت: امام حسین(ع) نزد خدای تبارک و تعالی دارای مقام و جایگاه ویژه ایی است که قسمت عمده آن به واقعه کربلا و آزمون بزرگی که آن حضرت از خود در این ایام نشان داد، بر می گردد؛ چرا که توانست صبر و شجاعت را به زانو درآورد و بندگی خود را به نمایش کامل بگذارد.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که ایثار یکی از یزرگترین ارزش های انسانی است که افراد می کوشند این ویژگی را در خودشان حاکم و نهادینه کنند، تصریح کرد: حضرت ابا عبدالله(ع) با فداکاری هایی که در روز عاشورا از خود نشان داد باعث شد، ایثار و همه ارزش های انسانی در برابر مقام والای آن حضرت سر تعظیم فرود آورند.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به این که اهل بیت(ع) همانند کشتی نوح هستند که هر کس بر این کشتی سوار شد، نجات پیدا می کند و کسانی که از آن دوری جویند، به هلاکت می رسند، اظهار داشت: نشستن در کشتی حسین(ع) سبب می شود که انسان آسان تر و سریع تر نجات پیدا کند و رستگار شود.
 
وی با بیان این که نشستن در کشتی حسین(ع) تنها با عزاداری و پوشیدن لباس مشکی محقق نمی شود، خاطرنشان کرد: این اشک ها، نوحه ها و بیرق ها همه راه را نشان می دهند تا این که حسینی و ویژگی های حسینی در ما شکل بگیرد و سرانجام در سایه آن ها نجات یابیم.
 
رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که امام خمینی(ره) پرورش یافته مکتب امام حسین(ع) بود، افزود: مهم ترین هدف انقلاب اسلامی ایران این است که زیر بار زور مستکبران نرود و تنها یک سیاست بر جامعه حاکم باشد و آن نیز سیاست دین و ارزش های اسلامی است.
 
امام جمعه شهرکرد افزود: بزرگ داشت مناسبت های 13 آبان و تسخیر لانه جاسوسی و همچنین 8 آبان شهادت حسین فهمیده در کشور، همه در راستای لبیک گویی به نهضت و عاشورای حسینی است.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به حیله های امروز دشمن برای کوچک جلوه دادن برخی از مناسبت ها در کشور اشاره کرد و افزود: دشمن با شبه افکنی و ایجاد پرسش های واهی در پی منحرف کردن افکار نسل جوان امروز ما است که باید نسبت به آن ها هوشیار باشیم.
 
 
وی، حسین فهمیده را دانش آموز مکتب اباعبدالله(ع) معرفی کرد و با تأکید بر این که این نوجوان با بصیرت از کلاس درس امام حسین(ع) با نمره بیست فارغ التحصیل شد، خاطرنشان کرد: حسین فهمیده به ندای امام حسین(ع) در روز عاشورا به خوبی پاسخ گفت و همچون حضرت علی اکبر(ع) برای احیای دین خدا جانش را تقدیم کرد؛ چرا که نمی خواست زیر بار زور دشمن برود.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 اظهار داشت: این که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از حقوق بشر و آزادی بیان سخن می گوید و بر تحمیل تحریم ها و ادامه آن ها تحت هر شرایطی تأکید می کند، گزافه گویی و بهانه جویی است؛ چرا که آن ها با دین و ارزش های اسلامی ما مشکل دارند و همه برنامه های خود را هم برای سست کردن این ارزش ها به کار گرفته اند./9457/پ202/ب2
ارسال نظرات