۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۲۲۹۰۴۳

همایش مذهبی «تاریخچه‌ تابوت» در اندونزی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همایش مذهبی «تاریخچه‌ی تابوت» به همت رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی و با همکاری شهرداری شهر بنکولوی این کشور، به مناسبت عاشورای حسینی و با سخنرانی شخصیت‌های شیعه و سنی این کشور جنوب آسیا برگزار می‌شود.
همايش تابوت
 
به گزارش خبرگزاری رسا، همه ساله در شهر بنکولو در اندونزی، مراسم سنتی «تابوت» به منظور گرامیداشت حماسه‌ عاشورای حسینی، از سوی شهرداری بنکولو و با حضور زنان و مردان اهل تسنن این شهر برگزار می‌شود. امسال نیز این مراسم سنتی باشکوه فراوان و با حضور حداقل یکصد هزار نفر برگزار خواهد شد.
 
در این مراسم سنتی، جنیدی حمزه، استاندار استان بنکولو، حلمی حسن، شهردار شهر بنکولو و حجت‌الله ابراهیمیان، رایزن فرهنگی ایران در اندونزی، شرکت و سخنرانی خواهند کرد.
 
در برنامه‌ امسال، رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی با مشارکت شهرداری بنکولو، در حاشیه‌ این آیین سنتی، همایش مذهبی «تاریخچه‌ی تابوت» را در تاریخ 11 آبان، با حضور و سخنرانی حسین شهاب، چهره‌ی برجسته‌ اهل تشیع اندونزی و مدیر مسؤول هادی تی‌وی، احمد شیعافریل، رییس خانواده‌های تابوت، امریل، چهره‌ فرهنگی شهر بنکولو و حجت‌الله ابراهیمیان، رایزن فرهنگی کشورمان در اندونزی برگزار خواهد کرد.
 
بنا بر اعلام این خبر، مراسم تابوت، به منظور تعظیم حماسه‌ عاشورای حسینی در بنکولو هر ساله از 1 تا 10 محرم برگزار می‌شود. برای اولین بار این مراسم از سوی شیخ برهان‌الدین، تاجر پنجابی در حدود قرن 7 هجری انجام گرفت و بعد از آن نسل او که به خانواده‌ تابوت، شناخته می‌شوند، تا امروز ادامه می‌دهند. در مدت 10 روز، مراسم و برنامه‌های زیادی از خاک‌برداری تا تابوت‌اندازی که هر کدام از آن دارای فلسفه‌ عمیقی است، از سوی خانواده‌های تابوت به انجام می‌رسد./994/ب102/د
ارسال نظرات