۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۲۲۹۱۱۴

صدور حکم اعدام برای یکی دیگر از رهبران بزرگترین حزب اسلامی بنگلادش

خبرگزاری رسا ـ دادگاهی در بنگلادش یکی از اعضای اصلی حزب جماعت اسلامی بنگلادش را به مرگ محکوم کرد.
ميرهاشم علي، يکي از رهبران حزب جماعت اسلامي بنگلادش
 
به گزارش خبرگزاری رسا، دادگاهی در بنگلادش میر هاشم علی، یکی از اعضای اصلی حزب جماعت اسلامی بنگلادش را به مرگ محکوم کرد؛ رهبر این حزب نیز هفته گذشته از سوی نظام قضایی بنگلادش به مرگ محکوم شده بود.
 
میرهاشم علی 62 ساله که یکی از بزرگترین حامیان مالی حزب جماعت اسلامی نیز محسوب می شود به حکم اعدام خود اعتراض کرده است.
 
شرکت در کشتار مردم عادی در جریان جنگ استقلال بنگلادش علیه پاکستان در سال 1971 میلادی بهانه ای است که مقامات قضایی بنگلادش برای صدور حکم مرگ رهبران حزب جماعت اسلامی عنوان می کنند.
 
جماعت اسلامی بنگلادش بزرگترین حزب اسلامی این کشور محسوب شده و رهبران آن از جایگاه ویژه ای نزد مسلمانان بنگلادش برخوردار هستند.
 
هفته گذشته نیز دادگاه دیگری در بنگلادش موتیور رحمان نظامی، رهبر حزب جماعت اسلامی را به اتهام شرکت در جنایات جنگی سال 1971 میلادی به مرگ محکوم کرد.
 
گفتنی است، یکی از رهبران حزب جماعت اسلامی بنگلادش نیز در گذشته اعدام شده است.
 
مقامات بنگلادشی از سال 2010 میلادی تاکنون به بهانه جنایات صورت گرفته در جریان جنگ های استقلال این کشور 12 حکم علیه رهبران بزرگترین حزب اسلامی این کشور صادر کرده اند.
 
در جریان جنگ های 9 ماهه استقلال بنگلادش از پاکستان که در سال 1971 میلادی به وقوع پیوست 3 میلیون نفر کشته شده، حدود 200 هزار زن مورد تجاوز قرار گرفته و نزدیک به 10 میلیون نفر مجبور به ترک خانه و کاشانه خود و اسکان در کمپ های آوارگان در کشور همسایه، هندوستان، شدند./990/ب903/د
ارسال نظرات