۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۲۲۹۱۶۰
هاآرتص خبر داد؛

20 سال حبس در انتظار پرتاب کننده سنگ به سوی صهیونیست‎ها

خبرگزاری رسا ـ روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، گزارش داد کابینه این رژیم طرحی را تصویب کرده که بر اساس آن معترضان فلسطینی که اقدام به پرتاب سنگ کنند، ممکن است با محکومیت حبس ۲۰ ساله مواجه شوند.
فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کابینه رژیم صهیونیستی طرحی را تصویب کرده که بر اساس آن معترضان فلسطینی که اقدام به پرتاب سنگ کنند، ممکن است با محکومیت حبس 20 ساله مواجه شوند.

 

به نوشته روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، این طرح حکم حبس 10 ساله برای افرادی تعیین کرده است که امنیت یک فرد یا وسلیه نقلیه را به خطر اندازند. این طرح همچنین توانایی سیستم قضایی برای اجرای قانونی را تسهیل می‌کند که در حال حاضر وجود دارد و آن محکومیت 20 سال زندان برای افرادی است که با هدف صدمه زدن، سنگ یا اشیای دیگر پرتاب می‌کنند.

 

بر اساس این گزارش، مهر تایید کابینه بر این طرح صرفا گام مقدماتی است و باید در کمیته وزرا مطرح شود و در کنیست (پارلمان رژیم صهیونیستی) به رای گذاشته شود.

 

نتانیاهو در شروع جلسه هفتگی کابینه با اشاره به اینکه اسرائیل با «تروریست‌ها» مقابله خواهد کرد، گفت، ما در این زمینه قوانین سخت‌تری تصویب می‌کنیم تا آرامش و امنیت را به هر گوشه از بیت‌المقدس باز گردانیم.

 

طبق این گزارش، مبنای این لایحه پیشنهادات کمیته‌ای به ریاست «آویچای مندلبلیت» است که نحوه مدیریت اوضاع امنیتی در بیت‌المقدس را بررسی می‌کند. این کمیته اعلام کرده، تحت قانون کنونی، توانایی پلیس و دادگاه‌ها برای تنبیه افرادی که سنگ پرتاب می‌کنند محدود است./982/ب102/د

ارسال نظرات