۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۲۲۹۲۷۸
حماس:

زمان عملیات استشهادی برای مسجدالاقصی فرا رسیده است

خبرگزاری رسا ـ صدها فلسطینی با شرکت در تظاهراتی به دعوت حماس بر یاری مسجدالاقصی و قدس اشغالی تاکید کردند.
قدس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، صدها فلسطینی به دعوت حماس یکشنبه شب (دیروز) در مناطق مختلف غزه و در حمایت از مسجدالاقصی و قدس اشغالی تظاهرات کردند.

 

تظاهرات‌کنندگان شعارهای مختلفی مانند «قدس جان می‌دهد»، «قدس یهودی می‌شود پس امت اسلام کجاست؟» و «لبیک یا قدس» سر ‌دادند و از امت عربی و اسلامی خواستند هرچه زودتر به پا خیزند.

 

«طلال نصار» یکی از رهبران حماس که در این تظاهرات شرکت کرده بود در سخنانی گفت: اشغالگر صهیونیستی برای ضربه زدن به مسجدالاقصی پیش بیا تا ببینی چطور موشک‌های مقاومت تو را هدف قرار می‌دهد. وی افزود که قطب‌نمای ملت فلسطین از آزادسازی کامل سرزمین فلسطین منحرف نمی‌شود .

 

وی از ملت فلسطین در کرانه باختری خواست عملیات شهادت‌طلبانه علیه رژیم صهیونیستی را فعال کنند و افزود: ای اهالی کرانه باختری زمان عملیات قهرمانانه شما و نیز مقاومتتان علیه رژیم اشغالگر فرا رسیده است.

 

نصار همچنین ازعلما خواست توطئه‌های رژیم صهیونیستی برای یهودی کردن قدس را رسوا کنند. از بیش از یک هفته پیش قدس متشنج شده و برخی احتمال انتفاضه سوم را می‌دهند (جزئیات بیشتر).

 

از سوی دیگر «اوری آرئیل» وزیر اسکان رژیم صهیونیستی بار دیگر ادعای بنای معبد در مسجدالاقصی تکرار کرد. وی گفـت: وضعیت موجود در مسجدالاقصی قابل تحمل نیست و رژیم صهیونیستی بالاخره معبد را بر ویرانه‌های مسجدالاقصی می‌سازد.

 

وی ابراز امیدواری کرد که با تغییرات سیاسی در آینده نزدیک درنتیجه انتخابات، بنای این معبد ساختگی در مسجدالاقصی سرعت بگیرد.

 

این ادعاها در حالی تکرار می‌شود که صهیونیست‌ها تقریبا هر روز مسجدالاقصی را مورد یورش قرار می‌دهند و تدابیر ویژه برای فلسطینیان در این مورد اجرا می‌‌شود./982/ب102/د

ارسال نظرات