۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۲۲۹۲۸۳

رهبر شیعیان ترکیه خواستار وحدت امت برای مقابله با یزیدیان زمانه شد

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان ترکیه روز دوشنبه در مراسم تاسوعای حسینی در استانبول خواهان وحدت امت اسلامی برای مقابله با سلفی گرایان و تکفیری‎ها و یزیدیان زمانه شد.
استانبول

 

به گزارش خبرگزاری رسا، صلاح الدین اوزگوندوز رهبر شیعیان ترکیه در جمع بیش از یکصد هزار نفر از شیعیان در استانبول گفت: کشورهای اسلامی با توطئه های عناصر تکفیری و سلفی که آموزش دیده در انگلیس هستند در ظلم و ستم قرار دارند.

 

وی افزود: امت اسلامی در شرایط حساس کنونی بیش از هر زمانی به وحدت نیاز دارد و آنانی که برای ایجاد تفرقه تلاش می کنند در خدمت امپریالیسم و صهیونیسم هستند.

 

وی خطاب به مسوولان دولتی ترکیه تصریح کرد: شیعیان ترکیه خواهان عدالت ،برابری و آزادی هستند و نمی خواهند به عنوان شهروند دوم بشمار آیند.

 

رهبر شیعیان استانبول در سخنانش به حادثه عاشورا اشاره کرد و ادامه داد: روز عاشورا روز مقابله حق با باطل، ظالم و مظلوم و مومن و منافق است. در این روز خون بر شمشیر پیروز شد.

 

اوزگوندور در ادامه گفت: تمامی مردم ترکیه علاقه وافری به اهل بیت(ع) دارند و پیرو قران کریم و اهل بیت هستند، تکفیری ها تلاش دارند ذهنیت معاویه را در جهان ترویج دهند ولی مسلمانان جهان همواره در کنار حضرت علی (ع) خواهند ایستاد./982/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات