۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۲۲۹۲۸۸
حماس:

انتفاضه مسلحانه در قدس جایگزینی ندارد

خبرگزاری رسا ـ یکی از رهبران ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اعلام کرد که قدس از هر جهت آماده انتفاضه است و انتفاضه مسلحانه در این منطقه جایگزینی نخواهد داشت.
محمود الزهار

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمود الزهار از رهبران ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ضمن اشاره به توطئه‌های رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی برای تغییر تاریخ و هویت آن تاکید کرد که انتفاضه مسلحانه در قدس اشغالی جایگزینی ندارد و این منطقه برای انتفاضه به معنای کامل آن آماده شده است.


الزهار همچنین به موضوع غزه اشاره کرد و افزود : زمانی که انتفاضه در غزه مسالمت‌آمیز بود رژیم اشغالگر با خشونت، قتل، زندان و تبعید علیه آن می‌ایستاد تا اینکه به یک انتفاضه مسلحانه تبدیل شد و در سال 1993 سلاح به دست گرفتند و در سال 2005 این رژیم را از غزه بیرون کردند.


الزهار سپس از موضع تشکیلات خودگردان پیرامون انتفاضه در قدس اشغالی و نیز هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و گفت: اگر ما از مقدسات خود دفاع نکنیم چه کسی این کار را انجام می‌دهد. محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان هفته گذشته اعلام کرده بود که اجازه انتفاضه در قدس اشغالی را نخواهد داد.


الزهار در پایان بر آمادگی مقاومت برای فداکاری در راستای دفاع از اراضی و مقدسات تاکید کرد و گفت که مقاومت نیاز به نصیحت ندارد بلکه نیاز با حامیان دارد که آن را در این مسیر حمایت کنند.


روز چهارشنبه هفته گذشته یهودا گلیک خاخام افراطی صهیونیسم از سوی معتز الحجازی ترور و مجروح شد. رژیم صهیونیستی الحجازی را بلافاصله به شهادت رساند. قدس اشغالی از آن روز تا کنون به شدت متشنج  و کارشناسان معتقدند انتفاضه سوم در راه است./994/ب102/د

ارسال نظرات