۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۷
کد خبر: ۲۲۹۳۰۸
رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی:

عدم ولایت پذیری زمینه انحراف مسلمانان در تاریخ است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام جلالی با تاکید بر این که با انحراف خواص، عوام هم منحرف می شوند، گفت: نخستین عامل انحراف مسلمانان مسأله عدم ولایت پذیری است که بعد از رحلت پیامبراکرم ولایت را نپذیرفتند.
حجت الاسلام حسين جلالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حسین جلالی، رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی، شب گذشته در مراسم سوگواری شهادت امام حسین(ع) هیأت محبین آل طاها شهرستان آمل با اشاره به علل انحراف مسلمانان، گفت: انحراف به حدی رسید که در پنچ دهه بعد از رحلت پیامبراکرم سر فرزند ایشان را بریدند.

 

وی با بیان این که رهبری قبل از انقلاب در ایرانشهر تبعید بوده که فرمودند پیروزی انقلاب قطعی است و باید به دنبال این باشیم که انقلاب شکست نخورد، بیان داشت: رهبری فرمود ما تجربه بزرگ صدر اسلام را داریم که باید از ذخیره حکومت امام علی(ع) و تاریخ صدر اسلام به درستی استفاده شود.

 

حجت الاسلام جلالی با تاکید بر این که انحراف در ابتدا کم بوده و با انحراف خواص است که عوام هم منحرف می شوند، تصریح کرد: نخستین عامل انحراف مسلمانان مسأله عدم ولایت پذیری است که بعد از رحلت پیامبراکرم ولایت را نپذیرفته و کس دیگری را گذاشتند.

 

رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی ادامه داد: آن کسی که راه را می شناسد خانه نشین کرده و انسان های نا آشنا به اسلام را به کرسی گذاشتند که مشخص است چه بلایی بر سر اسلام می آید و نخستین خطا در میان مسلمانان کتمان ولایت بود و امام علی(ع) را گوشه گذاشته و به سراغ دیگری رفتند.

 

وی گفت: دنیامداری و ثروت طلبی برای همه شیرین بوده و دوستی دنیا سر همه گناهان است که رشد انگیزه های مادی سبب دنیاطلبی خواهد شد.

 

حجت الاسلام جلالی با بیان این که توسعه های زمان پیامبر جنبه ایدئولوژیک داشت اما بعد از ایشان جنبه مادی گرایانه پیداکرده است، بیان داشت: آزمون توسعه جامعه اسلامی مطرح شد که مسلمانان گرفتار چرب و شیرین دنیا شدند و تحت عنوان جهاد به کشورها حمله کرده و فتح های بسیاری انجام دادند.

 

رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی با اشاره به این که آن ها با انجام این فتح ابهام در مشروعیت الهی ایجاد کردند، تصریح کرد: چون امام اذن نداده است مشروع نبوده و نتیجه اش را امروز داریم می بینیم که از چنین فتح هایی داعش، القاعده و طالبان درمی آید.

 

وی با بیان این که کشورگشایی بدون تفکر اسلامی داشته و می گفتند لااله الاالله بگو و تمام است و تفکر اسلامی مطرح نبود، گفت: معاویه می گفت من دارم می جنگم تا سلطنت و ثروت داشته باشم و امروز عربستان نیز سکوت کرده و نفت آنان را آمریکا به راحتی می برد و سلفی و تکفیری تولید می کنند.

 

حجت الاسلام جلالی با تاکید بر این که توزیع ناعادلانه بیت المال در آن دوران صورت گرفته است که سبب رشد دنیاگرایی شد، ادامه داد: امام علی(ع) آمد و خواست معاویه را بردارد و کارهایی نظیر حذف مدیران نالایق، برگرداندن بیت المال، از بین بردن جهل مردم و ایجاد حکومت اسلامی داشته باشد که نگذاشتند کاری انجام داده اما الگوی حکومت اسلامی را ارائه داده که محقق شد.

 

رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی، تصریح کرد: امام علی(ع) می خواست حکم خدا را اجرا کند و فرقی میان دوست و دشمن قائل نبوده است.


حجت الاسلام جلالی با تاکید بر این که تاریخ تکرارشدنی است و نباید بگذاریم صغیفه تکرار شود، گفت: ما تجربه صدر اسلام را داریم و صلحی در کار نبوده و نباید بگذاریم دیگر حوادث صدر اسلام تکرار شود./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات