۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۲۲۹۳۸۶

مراسم عاشورای حسینی در افغانستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم عاشورای حسینی در افغانستان با حضور رییس جمهور و دیگر مقامات بلند پایه این کشور به صورت باشکوه و در فضای معنوی برگزار شد.
افغانستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، صدهها هزار نفر از مردم افغانستان در شهرهای مختلف و کوچک و بزرگ این کشور مراسم سالگرد شهادت سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) را با سینه زنی و در فضای کاملا غم و اندوه برگزار کردند.

 

این در حالی است که اشرف غنی رییس جمهور افغانستان با حضور در یک مرکز اهدای خون به مناسبت شهادت امام حسین ع مقداری از خون خود را اهدا کردند.

 

رییس جمهور افغانستان سپس با حضور در حسینیه نبی اکرم (ص) در مراسم شهادت امام حسین (ع) شرکت کرد. در این مجلس همچنین برخی از مقامات عالی رتبه دولتی نیز شرکت کردند.

 

عبدالله عبدالله رییس اجرایی دولت وحدت ملی نیز با حضور در چند مجلس عزا از جمله در حسینه فاطمه زهرا (س ) یاد و خاطره امام حسین و 72 تن از یاران باوفایش در صحرای کربلا را گرامی داشت.

 

از سوی دیگر در شهرهای مختلف افغانستان از جمله کابل، مزار شریف و هرات صدها هزار نفر در خیابانهای اصلی مجالس عزا و سینه زنی را برگزار کردند.

 

 تدابیر امنیتی شدیدی نیز در  اطراف مراسم عزاداری از سوی پلیس و سرویس های اطلاعاتی افغانستان برای جلوگیری از هر نوع اقدام خرابکارانه و تروریستی از سوی گروه های تکفیری و طالبان به مورد اجرا گذاشته شده بود. 

 

عاشورا در افغانستان تعطیل عمومی و تمامی مراکز آموزشی و تجاری بسته است./982/ب102/د

ارسال نظرات