۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۲۲۹۴۱۲
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

تحقق عدالت و مقابله با ظلم هدف نهضت حسینی بود

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که نهضت حسینی در راستای تحقق عدالت و مقابله با ظلم و ستم ایجاد شده است، افزود: باید سیره نورانی سرور و سالارشهیدان و فرهنگ عاشورایی به نحو ارزشمند و والا ترویج شود.
امام جمعه آمل آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، شب گذشته در مراسم سوگواری دهه اول محرم که در حسینیه شهدای بیت امام جمعه آمل برگزار می شود با بیان این که حماسه حسینی نهضتی جاوید و ماندگار است، گفت: ما باید تلاش کنیم تا فضا را نورانی و معنوی کرده و بهره برداری ارزنده از آن داشته باشیم.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که نهضت حسینی در راستای تحقق عدالت و مقابله با ظلم و ستم ایجاد شده است، افزود: باید سیره نورانی سرور و سالارشهیدان و فرهنگ عاشورایی به نحو ارزشمند و والا ترویج شود.

 

وی با اشاره به این که باید برای نجات و رستگاری خود گام های خوبی برداریم، بیان داشت: همه ما باید تلاش کنیم تا دستورات و تعالیم والای دینی را رعایت کرده و عامل به دستورات ارزشمند دین مبین اسلام در جامعه باشیم.

 

امام جمعه آمل با تاکید بر این که اکثر آیات قرآن کریم درباره احکام بوده که پانصد آیه در این خصوص وجود دارد، تصریح کرد: باید احکام دینی را رعایت کرده و زمینه ساز کسب رضایت خداوند منان باشیم.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی افزود: آن چیزی که در قرآن درباره شهر بیان می کند با شهری که ما زندگی می کنیم تفاوت دارد و شهری که قرآن و دین در آن باشد شهر قرآن است و اگر مردم یک شهر مؤمن باشند جامعه به عنوان مدینه فاضله می شود که باید ارزش های دینی را ترویج دهیم.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که باید مراقب اعمال خود باشیم که سرنوشت انسان به دست خودش است، گفت: باید بدانیم که آخرتی وجود داشته و در این دنیا باید به فکر سرای دیگر باشیم.

 

وی با تاکید بر این که انسان باید در تلاش باشد تا در این دنیا تقوا و ایمان خود را تقویت کرده و برای تقویت دین محوری خود گام بردارد، بیان داشت: باید بدانیم در سرای آخرت به داشته های دنیایی ما کاری نداشته و می گیوند چه چیزی همراه خود آوردید که باید تلاش کنیم از این دنیا به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

 

امام جمعه آمل با اشاره به این که در روز قیامت ما و اعمال خود هستیم که باید این امر به درستی بدانیم، افزود: دنیا ارزشی نداشته و باید در لحظه لحظه های زندگی خود به فکر آن دنیا باشیم که حساب و کتابی وجود دارد.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که زیارت های ائمه معصومین(ع) چون زیارت عاشورا، ندبه و دیگر دعاها به عنوان غذای جان و روح ما است، گفت: این زیارات ارزنده به عنوان غذای جان و روح ما بوده که بشر با این ها زنده است که باید تلاش کنیم تا از معارف نورانی و گرانقدر آن استفاده شایسته ای داشته باشیم.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: بهره گیری از سیره نورانی ائمه اطهار(ع) سبب تعالی و تکامل انسان می شود که این بزرگواران از مقام ارزشمندی برخوردار هستند و باید در برنامه های زندگی خود به این عزیزان تمسک جوییم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات