۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۲۲۹۴۵۵

امامزادگان محوری آذربایجان‌شرقی میزبان بانوان زینبی

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سومین شب شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) تجمع بزرگ بانوان عاشورایی با عنوان «لبیک یا زینب» در امامزادگان آذربایجان‌شرقی برگزار می شود.
زينب فريادگر نهضت عاشورا

حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: سازمان برای برگزاری باشکوه ویژه برنامه های عزاداری و سوگواری ماه محرم دو برنامه مهم و محوری را در آستان امامزادگان استان پیش‌بینی کرده است.

 


وی با اشاره به برگزاری تجمع بزرگ لبیک یا حسین در امامزادگان مهم سراسر استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: این تجمع باشکوه که با حضور دستجات و هیأت‌های عزاداری در صحن امامزادگان همراه بود، با سخنرانی مذهبی علمای برجسته و سوگواری در رثای شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) همراه بود.

 


حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که همزمان با سومین شب شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) تجمع بزرگ بانوان عاشورایی با عنوان «لبیک یا زینب» در امامزادگان آذربایجان‌شرقی برگزار می شود، گفت: تجمع بزرگ «لبیک یا زینب» در روز دوازدهم محرم الحرام با حضور عموم عزاداران حسینی و بانوان زینبی استان برگزار می شود.

 


وی تصریح کرد: انتخاب این روز در راستای جلب توجه نسبت به اهمیت نقش حضرت زینب در رساندن پیام قیام حسینی به جهان است، افزود: اگر حضرت سیدالشهدا(ع) با جهاد در راه خدا و شهادت دین رسول الله را احیا کرد، حضرت زینب(س) نیز مبلغ پیام شهیدان کربلا بود، رسالتی که امروز بر عهده همگان است.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا، یک انقلاب بود، رسالت پیام قیام امام حسین(ع) از عاشورا آغاز می ‌شود و این رسالت بر دوش‌ سیرزن کربلا حضرت زینب(س) بود که مجاهدت و خطبه‌های دشمن‌شکن دختر امیرالمؤنین (ع) توانست عاشورا را در دل تاریخ، ماندگار کند.

 


حجت‌الاسلام حسینی با بیان این‌که حضرت زینب(س) بعد از شهادت امام حسین(ع) مدیریت جریان عاشورا را به عهده گرفت، افزود: حضور مبلغان و سخنرانان آگاه در برنامه های ایام عزاداری محرم و صفر در مساجد و بقاع متبرکه استان در راستای بصیرت افزایی نسبت به رسالت حضرت زینب است.

 


وی با بیان این‌که تمامی برنامه‌ها در راستای ارتقای بصیرت عاشورایی عزادارا
ن حسینی است، ادامه داد: برپایی خیمه های معرفت، پرسش و پاسخ و مشاوره دینی و سخنرانی ها در راستای از بین بردن آثار سوء احتمالی سم‌پاشی‌های رسانه های غربی در عرصه تهاجم فرهنگی است./935/ت302/ب4

ارسال نظرات