۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۲۲۹۵۱۹
امام جمعه بیروت تأکید کرد؛

تعرض به حسینیه شعیان در عربستان مساله خطرناکی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت با تأکید بر تلاش تروریست‌ها برای ایجاد درگیری بین شیعیان و اهل سنت عربستان از خلال حمله تروریستی به حسینیه شیعیان در احساء، اقدام سریع نیروهای امنیتی عربستان برای کشف عاملان این جنایت را امیدار کننده توصیف کرد.
سيد علي فضل الله خطيب جمعه بيروت
 
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، امام جمعه بیروت در بیانیه ای که امروز منتشر شد، هدف قرار دادن عزاداران حسینی در منطقه احساء عربستان سعودی را به شدت محکوم کرد.
 
این عالم لبنانی با تأکید براینکه برخی جریان‌های تروریستی به دنبال ایجاد مشکلات جدید در جهان اسلام هستند، عنوان کرد: دشمنان اسلام به دنبال ایجاد درگیری‌های مذهبی و طایفه‌ای در سراسر کشورهای اسلامی هستند که اقدامات تروریستی در مجالس عزاداری عاشورا در کشورهای مختلف از قبیل پاکستان، نیجریه، عراق و عربستان گواهی بر این مسأله است.
 
حجت الاسلام فضل الله تصریح کرد: به شهادت رساندن جوانان عزادار عربستانی در منطقه احساء از لحاظ مکانی و زمانی خطرناک ترین اتفاق چند روز گذشته است که با هدف ایجاد درگیری طایفه‌ای در این کشور صورت می‌پذیرد.
 
امام جمعه بیروت تلاش فتنه‌افروزان برای ایجاد برادر کشی در جهان اسلام و تحریک مذاهب مختلف علیه یکدیگر را واضح برشمرد و گفت: اقدام سریع نیروهای امنیتی عربستان برای کشف عاملان این اقدام تروریستی و ظالمانه، حرکتی به جا و امیدوار کننده است.
 
وی با اشاره به محکومیت حمله تروریستی در احساء عربستان از سوی شخصیت‌های دینی و سیاسی و همچنین رسانه‌های مختلف، اظهار داشت: همبستگی و انجسام اسلامی می‌تواند راه را بر تندروی و ایجاد کینه بین پیروان مذاهب مختلف ببندد و توطئه‌های صهیونیستی را ناکام گذارد.
 
گفتنی است همزمان با عاشورا چند فرد ناشناس با حمله به حسینیه شیعیان در منطقه الأحساء عربستان هشت تن از جوانان عزادار عربستانی را به شهادت و تعدادی را مجروح کردند./983/ب902/د
ارسال نظرات