۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۹
کد خبر: ۲۲۹۵۵۷
فؤاد ایزدی با انتقاد از خودباختگان در برابر آمریکا:

آمریکا را آن گونه که هست باید ببینیم نه آن گونه که دوست داریم

خبرگزاری رسا ـ فؤاد ایزدی با انتقاد از عده ای خودباخته در برابر آمریکا گفت: مشکلی که ما در داخل کشور داریم این است که سیستم عملیات روانی دشمن باعث شده بخشی از جامعه ما باور صحیحی نسبت به آمریکا نداشته باشند.
دكتر فؤاد ايزدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر فؤاد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا چهارشنبه شب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما به بیان دیدگاه های خود درباره ابعاد مختلف و پیام های 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار و سالروز تسخیر لانه جاسوسی پرداخت.
 
این استاد دانشگاه با بیان این که بسیاری از کشورهای دنیا مقاومت و مبارزه در برابر آمریکا را در تقویم سالیانه خود دارند، گفت: کشورهایی از جمله ژاپن و کشورهای آمریکای لاتین که مورد حمله آمریکا قرار گرفته اند این روزها را گرامی می دارند.
 
وی با بیان این که کمتری کشوری در دنیا است که آمریکایی ها نسبت به آن تعرض نداشته باشند، گفت: الان نیز کشورهایی از جمله عراق، افغانستان، پاکستان و سوریه این درگیری را هنوز دارند.
 
آمریکا به دنبال القای این نکته است که تنها ایران نسبت به ما نقد دارد
این استاد دانشگاه با یادآوری این نکته که دید مردم دنیا به آمریکا منفی است، اظهار داشت: حتی در بین اروپایی ها نیز این گونه است، آمریکایی ها همواره القا کرده اند که نقدی که به ما وجود دارد منحصر به جمهوری اسلامی و رهبران ایران است.
 
وی بیان کرد: آمریکایی ها در حوزه های فکری و دانشگاهی منزوی هستند، کسی که کمتر انصافی هم داشته باشد سیاست آمریکا را نمی پذیرد، در خود آمریکا نیز منتقدانی هستند که سیاست دولتمردان خود را برنمی تابند.
 
انتخابات اخیر آمریکا نشانه بی اعتمادی مردم به دولت شان است
این تحلیلگر مسائل آمریکا افزود: انتخابات اخیر آمریکا نشان داد که مردم آنها نیز نسبت به دولت شان بی اعتماد شده اند و این مساله ثابت کرد بی اعتمادی به دولتمردان آمریکا منحصر به ایران نیست.
 
وی اضافه کرد: البته آنها نسبت به رقبای آقای اوباما نیز اعتمادی ندارند و آمارها نشان می دهد یک سوم بیشتر در انتخابات شرکت نکردند.
 
ایزدی با بیان این که نقد نسبت به آمریکا امروز جهانی شده و اختصاصی به جمهوری اسلامی ایران ندارد، گفت: مشکلی که ما در داخل کشور داریم این است که سیستم عملیات روانی آنها باعث شده بخشی از جامعه ما باور صحیحی نسبت به آمریکا نداشته باشند.
 
دلباختگان داخلی به آمریکا از دنیا عقب هستند
وی اضافه کرد: برخی نخبگان ما نوعی دلباختگی به آمریکا دارند و از دنیا عقب هستند؛ در حالی که اکثر دنیا نگاه منفی به آمریکایی ها دارند این نشانه کم سوادی و بی اطلاعی است که دلباخته آنها باشیم؛ اینها تغییرات و افول دولت آمریکا در دنیا را نمی بینند.
 
این استاد دانشگاه اضافه کرد: برخی تمدن ظرفیت ساز اسلامی را نمی بینند و یک حالت خود باختگی در بین بخشی از جمعیت نخبگان کشور ما وجود دارد که اتفاقا کم هستند اما سر و صدای زیادی دارند.
 
وی افزود: 13 آبان این واقعیات را هر ساله برای نسل جوان کشور تکرار و جنایاتی که آمریکایی ها در طول تاریخ نسبت به کشور ما داشته اند را بازگو می کند.
 
ایزدی با بیان این که 13 آبان قدرت ایران را به رخ آمریکا و جهانیان می کشاند، یادآورشد: این روز به خودباختگان داخلی نیز گوشزد می کند که این حادثه در تاریخ کشور ما ماندگار خواهد بود.
 
وی افزود: نسل جوان ما بخش عمده شان واقعیت های تاریخ را متوجه شده اند و 13 آبان بهانه ای برای یادآوری این سابقه تاریک تاریخی است.
 
نخستین کشوری که سازمان سیا در آن کودتا کرد ایران بود
کارشناس مسائل آمریکا درباره کارنامه سیاه آمریکا در قبال ملت ایران و انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: نخستین کشوری که سازمان سیا در آن کودتا کرد ایران بود؛ برای آمریکایی ها مهم است که چه کسی در ایران حکومت می کند.
 
این تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: ایران کشوری با ویژگی های منحصر به فرد است؛ تنها کشوری است که در دنیا با منابع نفت و گاز خلیج فارس و آسیای میانه مرز دارد، ویژگی جغرافیایی جمهوری اسلامی و روحیه استکبار ستیزی و عاشورایی ملت ایران کشور ما را منحصر به فرد کرده است.
 
ایزدی افزود: جمهوری اسلامی ایران این ظرفیت را دارد که به یک قدرت جهانی تبدیل شود و آمریکایی ها در این باره دغدغه و هراس دارند.
 
کارشناس مسائل آمریکا تفرقه را سیاست اصلی دولت آمریکا دانست و یادآورشد: قابلیت های مادی و مردمی که توان تمدن سازی اسلامی و رهبری جامعه اسلامی را دارد سبب شده که آنها نسبت به ما حساس باشند.
 
روا نیست آمریکا را کدخدای جهان بپنداریم
وی افزود: دلیل دعوا و خصومت شان این ویژگی ها است؛ جواب این حرکت این نیست که طرف مقابل را به عنوان کدخدا به رسمیت بشناسیم و طرف به این نتیجه برسد که ظرفیت شکست ما را دارد.
 
این کارشناس مسائل آمریکا یادآورشد: راه درست مقاومت و ایستادگی است، همان گونه که تجربه تاریخی به ما نشان داده که مقابله با زورگویی آمریکا برای ما دستاورد و مقاومت به دست آورده و این سیاست که جواب هم داده نباید به هیچ وجه تغییر کند.
 
هدف آمریکا سرنگونی نظام اسلامی است؛ اختلافات آمریکایی ها در تاکتیک است 
وی در ادامه برنامه گفت وگوی ویژه خبری تاکید کرد: نگاه طرف مقابل نسبت به ایران یکسان نیست، الان درباره بحث ایران در آمریکا دعوا است، همه نسبت به ایران درباره تاکتیک های مقابله ایران هم نظر نیستند منتهی در حوزه هدف که سرنگونی نظام اسلامی است همه هم نظر هستند.
 
ایزدی گفت: در انتخابات اخیر نیز بحث ایران یک مساله محوری بود، نگاه طرف مقابل نسبت به ما بخشی از آن به لابی صهیونیستی برمی گردد اما این لابی همه چیز نیست، خوی استکباری که در بین نخبگان سیاست خارجی آمریکا وجود دارد سرجای خودش است.
 
وی با اشاره به انتشار اخباری درباره سلاح های شیمایی عراق که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شده است، گفت: در این گزارش آمده است که آمریکایی ها به سربازان خودش هم رحم نمی کند اما متاسفانه بخشی از جامعه ما انتظار دارند که نسبت به ما رحم کنند.
 
فؤاد ایزدی تاکید کرد: باید آمریکا را آن گونه هست که ببینیم نه آن گونه که ما دلمان می خواهد و تصور می کنیم. /924/پ201/ج
ارسال نظرات