۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۲۲۹۵۸۷
معاون تبلیغ حوزه های علمیه لرستان:

روشنگری امام سجاد پس از واقعه کربلا سبب زنده نگهداشتن فرهنگ عاشورا شد

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه های علمیه لرستان با اشاره به این که امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) میراث داران واقعه کربلا بودند، گفت: امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) با روشنگری پس از واقعه عاشورا، مکتب حسینی را زنده نگه‎داشتند.
ويژه‌نامه زين‌العابدين ويژه ولادت امام سجاد(ع)

حجت الاسلام محمد ولی پور، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به نقش امام سجاد(ع) در زنده نگه داشتن قیام عاشورا، بیان داشت: امام سجاد(ع) با زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای کربلا، اهداف آنان را دنبال کرد.

وی با بیان این که اسلام به برکت خون شهدا و پاسداری امام سجاد(ع) زنده است، عنوان داشت: پس از قیام عاشورا، امام سجاد(ع) وظیفه انتقال فرهنگ و قیام عاشورا را بر عهده داشت.

حجت الاسلام ولی پور حفظ دین را مهم ترین رسالت امام سجاد(ع) دانست و افزود: پس از واقعه کربلا، ایشان رهبری کاروان سالار شهیدان از کربلا به کوفه، شام و مدینه را بر‌ عهده داشتند.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان با اشاره به این که در آن زمان ارزش هاى انسانى و فضائل اخلاقى به فراموشى سپرده شده بود، افزود: امام سجاد(ع) در آن زمان وجدان های خفته را بیدار کرد.

وی با بیان این که امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) میراث داران واقعه کربلا بودند، خاطرنشان کرد: اگر آنان نبودند اسلام از بین می رفت.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان تصریح کرد: امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) با حفظ و انتقال قیام عاشورا و واقعه کربلا، اسلام را برای همیشه زنده نگه داشتند.

حجت الاسلام ولی پور با تأکید بر تبیین سیره اخلاقی امام سجاد(ع) برای نسل جوان، خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) انـسانى کامل، برگزیده حق و در جهات اخلاقى، عبادى و علمى بهترین الگو برای نسل جوان است.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان در ادامه با بیان ای که امام سجاد(ع) نمونه مجسم و عینى قرآن و رسول خدا(ص) بود، اظهارداشت: ایشان بهترین الگو برای نسل جوان است.

وی با تأکید بر تربت دینی نسل جوان، عنوان داشت: جوانان جامعه اسلامی باید با سیره و سنت اهل بیت(ع) آشنا شوند و از آنان پیروی کنند./9459/ت302/ب2

ارسال نظرات