۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۲۲۹۵۹۵
با حمایت و پشتیبانی خانه‌ فرهنگ ایران در لاهور؛

سمینار «امام حسین و اقبال لاهوری» در پاکستان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ اندیشمندان پاکستانی با حمایت و پشتیبانی خانه‌ فرهنگ ایران در لاهور، سمیناری تحت عنوان «امام حسین(ع) و اقبال لاهوری» برگزار می‌کنند.
انديشمندان و صاحبان فكر و قلم در لاهور پاكستان در ديدار با وابسته فرهنگي ايران

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اندیشمندان و صاحبان فکر و قلم در لاهور پاکستان، سمیناری تحت عنوان «امام حسین(ع) و اقبال لاهوری» را در خانه‌ فرهنگی ایران در لاهور برگزار می‌کنند.


اکبر برخورداری، وابسته‌ فرهنگی و مسؤول خانه‌ فرهنگ ایران در لاهور پاکستان، روز هفتم آبان با احسن محمود، سردبیر روزنامه‌ی «ابتک» و محمد اعجاز شیخ، معاون بخش فرهنگی روزنامه‌ی «جنگ» و روزنامه‌نگار شهیر پاکستان در خانه‌ی فرهنگی ایران در لاهور، دیدار و درباره‌ برگزاری مراسمی به مناسبت سالروز تولد علامه اقبال لاهوری در تاریخ 19 آبان در محل نمایندگی فرهنگی ایران در لاهور و همچنین گسترش روابط دو جانبه بحث و گفت‌وگو کرد.

 

محمد اعجاز شیخ، معاون فرهنگی روزنامه‌ «جنگ» در این دیدار گفت: آشناسازی نسل جوان با افکار و اندیشه‌های اقبال به عنوان یک اندیشمند مسلمان از مهم‌ترین اهداف ماست. ما بر این باوریم که از مهم‌ترین عوامل انحرافات و فساد در جامعه، عدم آگاهی مردم از افکار و اندیشه‌هایی بزرگانی چون اقبال است. اقبال راه امام حسین (ع) را ترویج می‌کرد. از آنجا که امسال تولد اقبال با ایام شهادت امام حسین(ع) مصادف شده است، در نظر داریم سمیناری در تایخ 19 آبان تحت عنوان «امام حسین(ع) و اقبال لاهوری» در خانه‌ فرهنگی ایران در لاهور برگزار کنیم.


در ادامه وابسته‌ فرهنگی کشورمان گفت: ترویج افکار و اندیشه‌ متفکرین بزرگی چون اقبال لاهوری می‌تواند در جهت‌دهی افکار عمومی بسیار مؤثر باشد./994/د102/ک

ارسال نظرات