۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۲۲۹۶۴۱
همزمان با سالروز ورود کاروان اسیران کربلا به کوفه؛

8 امامزاده خراسان شمالی میزبان بانوان زینبی شدند

خبرگزاری رسا ـ همزمان با دوازدهم محرم، سالروز ورود کاروان اسیران کربلا به کوفه، همایش های «رهروان زینبی» با حضور بانوان عاشورایی استان خراسان شمالی در هشت امامزاده شاخص این استان برگزار شد.
همايش رهروان زينبي در خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، عصر پنج شنبه همزمان با دوازدهمین روز از ماه محرم و سالروز ورود کاروان اسیران کربلا به کوفه، همایش های رهروان زینبی با شرکت بانوان عاشورایی استان خراسان شمالی و با هدف تبیین نقش حضرت زینب(س) در پایداری قیام کربلا در هشت امامزاده شاخص شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی برگزار شد.

 

این همایش ها در حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع)، امامزاده حمزة الرضا(ع) شیروان، امامزاده سیدجعفر(ع) و حمزه بن موسی بن جعفر(ع) اسفراین، امامزاده فخرالدین(ع) ایور، امامزاده زین العابدین(ع) سنخواست، امامزاده محمد(ع) آشخانه و امامزاده سیدجعفر(ع) سیاهدشت فاروج با تجمع چند هزار نفر از بانوان عاشورایی این شهرستان ها برگزار شد.

 

هدف از برگزاری این همایش ها تبیین سیره و شخصیت حضرت زینب(س)، تشریح خطبه آن حضرت در کوفه، تجلیل از مادران شهدا و قرائت میثاق نامه خواهران و بانوان برگرفته از مبانی و اهداف نهضت حسینی بود و در این محافل برنامه هایی نظیر سینه زنی، قرائت میثاق نامه با حضرت زینب(س)، سخنرانی روحانیان برجسته استانی و ... اجرا شد.

 

محوری ترین همایش رهروان زینبی در خراسان شمالی در بجنورد، مرکز استان و در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد و مداحی حسین محراب برگزار شد.

 

در این مراسم که در شبستان جدید حضرت فاطمه الزهرا(س) حرم مطهر حضرت سیدعباس(ع) برگزار شد، افزون بر برنامه های ذکر شده از خانواده های شهدایی که مدافع حرم حضرت زینب(س) بودند نیز تجلیل شد.

 

همچنین در اسفراین نیز همایش رهروان زینبی به صورت ویژه با حضور زینب اسلام ‌دوست، مادر شهیدان مهدی و مجید زین‌الدین و جمعی از بانوان و ارادتمندان به اهل‌ بیت(ع) برگزار شد.

 

مادر شهیدان زین الدین در این همایش ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله حسین(ع) با اشاره به نقش حضرت زینب(س) در پایداری قیام کربلا، اظهار داشت: این بانوی بزرگوار الگوی رفتاری زنان مسلمان است چرا که با صبر و پایداری خود پیام کربلا را برای همیشه تاریخ ماندگار کرد.

 

به گفته اسلام دوست امروز ملت های مسلمان و آزاده جهان با تأسی از قیام کربلا و شهادت امام حسین(ع) در برابر ظلم و جور قد راست کرده و به مخالفت بر می خیزند.

 

گفتنی است، همایش های رهروان زینبی در سراسر کشور در واقع بخشی از طرح بصیرت عاشورایی به شمار می روند که همزمان با ماه محرم در امامزاده های سراسر کشور برگزار می شود و در خراسان شمالی نیز امسال در 50 امامزاده و بقعه متبرک در حال برگزاری است.

 

تجمع بزرگ عزاداران حسینی با عنوان «لبیک یا حسین(ع)» همزمان با دومین روز از ماه محرم و در سالروز ورود کاروان حسینی به صحرای کربلا، همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با ششمین روز ماه محرم، همایش «احلی من العسل» و بزرگداشت حضرت قاسم(ع) در نهمین روز ماه محرم و ... برخی از برنامه های شاخص طرح بصیرت عاشورایی بودند که در دهه نخست محرم در جوار امامزاده ها و بقاع متبرک شاخص سراسر کشور و نیز استان خراسان شمالی برگزار شد.

 

طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در خراسان شمالی از ابتدای ماه محرم در 50 امامزاده و بقعه متبرک شاخص شهرستان های هشت گانه این استان با مشارکت و مدیریت 60 روحانی مبلغ اعزامی از حوزه علمیه قم در حال برگزاری است.

 

هدف از برگزاری این طرح بصیرت افزایی، تبدیل بقاع متبرک به قطب های فرهنگی بر اساس رهنمون رهبر معظم انقلاب، اجرای امینانه نیات واقفان مرتبط با عزاداری و تعزیه داری امام حسین(ع)، ترویج و تبلیغ سبک زندگی حسینی، تبیین درس های عاشورا و ... اعلام شده است.

 

یادآور می شود، در ماه محرم امسال طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در سه هزار و 250 امامزاده و بقعه متبرک کشور در حال اجرا است.

 

امروز نیز همزمان با دوازدهمین روز از ماه محرم همایش رهروان زینبی(س) ویژه بانوان در 273 امامزاده کشور باهدف تبیین شخصیت حضرت زینب(س) برگزار شد./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات