۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۲۲۹۶۶۱

تلاش برای گنجاندن واژه سنت و جماعت به جای اسلام در قانون اساسی مالزی

خبرگزاری رسا ـ حزب حاکم 'آمنو' مالزی عبارت ' السنة و الجماعة ' (مذهب اهل سنت) را جایگزین 'اسلام' در قانون اساسی می کند تا براساس ادعای این حزب 'از هرگونه سوء استفاده از آموزه های اسلامی به وسیله گروه های منحرف ممانعت شود'.
مالزي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، 'هشام الدین حسین' وزیر دفاع و معاون حزب حاکم 'آمنو' روز پنجشنبه در گفت وگو با شبکه سه تلویزیون مالزی، گفت که حرکت حزب 'آمنو' برای جایگزینی عبارت 'سنت و جماعت' به جای اسلام در قانون اساسی مالزی، تلاش به منظور تقویت تصویر اسلام است.

 

وی ادعا کرد جایگزینی عبارت 'سنت و جماعت' به جای اسلام در قانون اساسی مالزی باعث می شود از هرگونه سوء استفاده از آموزه های اسلامی به وسیله گروه های منحرف ممانعت شود.

 

مقام مالزیایی نامی از گروه های منحرف که به گفته او می توانند از کلمه اسلام سوء استفاده کنند، نبرد.

 

برخی فعالان و ناظران معتقدند رشد افراط گرایی از یکسو، و مقابله با شیعه از سوی دیگر و استناد به قوانینی مانند قانون ضد اغتشاش برای بازداشت افراد، فضای مالزی را آلوده و تفکرات آزاد را محدود کرده است.

گفتنی است در صورت پذیرش این تفسیر، آن بخش از مسلمانان مالزی که به مذهب اهل سنت اعتقاد ندارند از اسلام خارج شده و بدون هویت دراین کشور زندگی می کنند.

 

'چاندرا مظفر' از دولتمردان این کشور خواست برای اتحاد بین شیعیان و اهل سنت در این کشور، 'منشور امان' را که مورد پذیرش بسیاری از رهبران کشورهای اسلامی قرار گرفته است، تایید کنند.

 

حزب آمنو اصلی ترین حزب در ساختار دولت ائتلافی مالزی است و براساس سنت دیرینه حاکم بر این کشور، رییس آمنو عموما با رای نمایندگان پارلمان به سمت نخست وزیر برگزیده می شود./982/د102/ک

منبع: ایرنا

 

ارسال نظرات