۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۲۲۹۷۲۹
مفتی فلسطین:

مسلمانان دست به اقدامی فوری برای حفاظت از مسجد الاقصی بزنند

خبرگزاری رسا ـ مفتی اعظم فلسطین با اشاره به حملات اخیر صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی گفت: مسلمانان هر چه زودتر دست به کاری بزنند تا بعدها پشیمان نشوند.
قدس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ محمد حسین علی مفتی عظم فلسطین و امام جماعت مسجد الاقصی با اشاره به حملات پیاپی و اخیر صهیونیست‌ها به این مسجد گفت: رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی اعلام جنگ کرده است.


 شیخ محمد حسین گفت: اوضاع در بیت المقدس بسیار وخیم است و این روزها شرایط سختی در این شهر مقدس حاکم است؛ نیروهای رژیم صهیونیستی، اعضای پارلمان این رژیم، وزرای آن و همچنین صدها صهیونیست و موسسه صهیونیستی دیگر پیوسته به مسجد الاقصی حمله می‍کنند در حالی که معبد ادعایی آن‌ها هیچ ربطی به مسجد الاقصی ندارد زیرا مسجد الاقصی مسجدی اسلامی است.

 

شیخ محمد حسین علی تاکید کرد در این روزها به همه بخش‌های این شهر مقدس، مناطق و محله‌ها و اهل آن و از جمله مسجد الاقصی حمله می‌شود و رژیم صهیونیستی در کنار این حملات، دست به حفاری‌های زیادی می‌زند و طرح‌های شهرک‌سازی را پیش می‌برد.

 

مفتی فلسطین با اشاره به اینکه این اقدام‌های رژیم صهیوینستی تنش زا است، اضافه کرد: عامل وخامت اوضاع در بیت المقدس رژیم اشغالگر قدس و اقدام‌های سرکوبگرانه آن علیه حقوق فلسطینی‌های ساکن بیت المقدس است؛ پلیس این رژیم مانع ورود فلسطینی‌ها برای ادای نماز به مسجد الاقصی می‌شود و گاهی این مسجد را به روی فلسطینی‌ها می‌بندد و از سوی دیگر به شهرک نشینان صهیونیست اجازه حمله به این مسجد را می‌دهد و همه این‌ها اوضاع را بدتر و خطرناکتر می‌کند.

 

امام جماعت مسجد الاقصی تاکید کرد هدف قرار دادن مقدسات، کشتن کودکان و جوانان فلسطینی باعث ایجاد درگیری در این شهر مقدس می‌شود.

 

وی افزود : اسراییل دست به حمله به مسجد الاقصی زده، مسجدی که اهمیت زیادی برای مسلمانان دارد و قبله نخستین آن‌ها بوده است و این رژیم با این کار می‌خواهد درگیری‌های سیاسی را تبدیل به درگیری‌های دینی کند و ما هم این رژیم را مسؤول این کار می‌دانیم.

 

مفتی فلسطین افزود: در این شرایط ضروری است همه مسلمانان و عرب‌ها دست به اقدامی فوری برای حفاظت از مسجد الاقصی بزنند، همه باید متوجه این خطر بزرگ باشند و هر چه زودتر دست به کاری بزنند تا بعدها پشیمان نشوند./994/د102/ک

منبع: ایرنا

 

ارسال نظرات