۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۲۲۹۷۳۵
آیت الله نابلسی:

آتش غضب ملت فلسطین باید انتفاضه جدیدی را رقم بزند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) صیدای لبنان تأکید کرد که آتش غضب ملت فلسطین باید منجر به انتفاضه جدیدی برای تحقق اراده این ملت شود.
علامه شيخ عفيف نابلسي
 
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عفیف نابلسی، مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) صیدای لبنان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مجمع حضرت زهرا (س) برگزار شد، شرایط کنونی لبنان را در سایه ایجاد خلاء در روند سیاسی این کشور بسیار بغرنج دانست و گفت: تمدید پارلمان کنونی لبنان به مدت دو سال و عدم اجرای انتخابات در موقع مقرر فاجعه‌ای است که در لبنان به وقوع پیوست.
 
وی افزود: بی‌شک تمدید پارلمان لبنان به بهانه‌های امنیتی غیر قابل توجیه است، چرا که کشورهای عراق و سوریه باوجود وخامت اوضاع امنیتی، انتخابات خود را در زمان مقرر برگزار کرده و از بلاتکلیفی خارج شدند.
 
این عالم لبنانی با تأکید بر لزوم برخورد هوشیارانه با فتنه‌های طایفه‌ای و مذهبی که دشمنان درصدد شعله ورساختن آن هستند، خاطرنشان کرد: متأسفانه شاهد ایجاد رکود عجیبی در روند سیاسی لبنان هستیم که طرف‌های مختلف با وجود تمسک به خواسته‌هایشان، قادر نیستند نظرات خود را به کرسی بنشانند.
 
 
آیت الله نابلسی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد شدید از اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس و سکوت کشورهای عربی، گفت: رژیم صهیونیستی همه تلاش خود را به کار گرفته که پروژه یهودی سازی قدس را به نتیجه برساند و مردم فلسطین را از سرزمین خود اخراج نند.
 
وی تصریح کرد: آتش غضب ملت فلسطین باید انتفاضه جدیدی را رقم بزند تا با استفاده از وسایل مختلف خواست و اراده خود را به دشمن صهیونیست تحمیل کند./983/ب901/د
ارسال نظرات