۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۲۲۹۷۸۳

پیکر شهدای حادثه تروریستی الاحساء عربستان تشییع شد

خبرگزاری رسا ـ پیکر 8 شهید حادثه تروریستی حسینیه الاحساء عربستان با حضور جمع کثیری از مردم به خاک سپرده شد.
تشييع شهداي حادثه تروريستي الاحساء عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پیکر 8 شهید حادثه تروریستی کشتار حسینیه شیعیان در منطقه الدالوه در الاحساء عربستان، روز گذشته پس از اقامه نماز جمعه با حضور صدها هزار تن از شهروندان تشییع و به خاک سپرده شد.

 

علما، سیاستمداران، اندیشمندان و قشرهای مختلف مردم در این مراسم حضور یافته و با برافراشتن عکس شهدا بر لزوم پایبندی به وحدت ملی و اسلامی تأکید کردند.

 

شرکت کنندگان در این مراسم با سر دادن شعار «سنی و شیعه، یک وطن، یک دین، در برابر تروریسم»، تیراندازی به سوی حسینیه المصطفی در الاحساء و شهادت و جراحت تعدادی از عزاداران در شب عاشورا را محکوم کردند.

 

تشییع کنندگان که از فتنه انگیزی برخی علما و شبکه های ماهواره ای به شدت خشمگین بودند، قصاص عوامل این جنایت را خواستار شدند.

 

از سوی دیگر، سلمان بن محمد العمری معاون وزیر اوقاف و امور اسلامی عربستان این جنایت را حادثه ای ترویستی از سوی گروه های منحرف و مبلغان فتنه و گمراهی توصیف کرد.

 

وی افزود: عاملان چنین جنایت هایی درصدد شعله ور ساختن آتش فتنه و خونریزی هستند اما مطمئنا به هدفشان نمی رسند. باید حد محاربه خدا و پیامبر(ص) بر این افراد جاری شود.

 

گفتنی است در شب عاشورای حسینی بر اثر حمله به حسینیه الدالوه در استان شیعه نشین الاحساء و حمله به حسینه‌های دو روستای القاره و القرین در همین استان 8 تن از عزاداران به شهادت رسیده و بیش از 30 تن دیگر زخمی شدند./980/ب902/د

ارسال نظرات