۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۲۲۹۷۸۵
مقتدا صدر:

تعرض حکومت‎ها به شعائر حسینی چراغ سبزی به تروریست‎ها است

خبرگزاری رسا ـ رهبر جریان صدر، دشمنی برخی حکومت‎ها با شعائر حسینی را به شدت محکوم کرد.
مقتدي صدر

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، سید مقتدا صدر رهبر جریان صدر عراق در پیامی نسبت به تعرض های صورت گرفته علیه شعائر دینی در بحرین، عربستان، نیجریه و برخی دیگر از کشورها واکنش نشان داد.

 

در این پیام آمده است: توجه به آزادی و برپایی شعائر دینی از بهترین مواردی است که دولت باید آن را برای ملت خود در نظر گیرد چرا که این مساله سبب محبوبیت دولت نزد ملت و اعتماد مردم به آن خواهد شد.

 

وی افزود: بر این اساس و با توجه به ممانعت برخی دولت ها از برپایی شعائر دینی و حمله به عزاداران حسینی، از این دولت ها می خواهیم به مبانی آزادی و احترام به آزادی دینی و عقیدتی اهتمام ورزد، به ویژه اینکه برگزاری چنین مراسم هایی هیچ مغایرتی با سیاست دولت ها ندارد.

 

صدر تأکید کرد: تجاوز دولت به هیأت های عزاداری به مثابه چراغ سبزی به گروه های تروریستی برای هدف قرار دادن این شعائر است و این مساله هم اکنون در بحرین و الاحساء عربستان و نیجریه مشاهده می شود.

 

رهبر جریان صدر با اشاره به اینکه برخی کشورها متعهد شدند با شعائر دینی و اهل بیت(ع) بجنگند، ادامه داد: به این دولت ها یادآور می شویم که بهتر است در جایگاه پدرانه به تحکیم اعتماد میان خود و ملت پرداخته و با تروریست ها به شدت برخورد کنند. مصائب کنونی درعراق و منطقه و سراسر جهان از تعصب های بیجا نشأت می گیرد.

 

وی از عزاداران حسینی خواست به فعالیت های خود بر اساس سازماندهی و اخلاق پایبند باشند تا بهانه ای برای جلوگیری از برگزاری مراسم ایجاد نشود./980ب902/د

ارسال نظرات