۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۲۲۹۷۸۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

پیام رسانی حضرت زینب زمینه ساز ماندگاری نهضت حسینی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به نقش ارزنده و والای حضرت زینب(س) در پیام رسانی نهضت عاشورا، گفت: این بزرگ بانوی اسلام بعد از واقعه عاشورا در سخت ترین شرایط جسمی و روحی بزرگ ترین و خطیرترین کارها را به عهده گرفت و با رساندن پیام و نهضت سیدالشهدا (ع) با موفقیت کامل آن را به انجام رساند.
حجت الاسلام ناصر شکريان، مدير کل تبليغات اسلامي مازندران،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع رؤسای هیأت های مذهبی استان ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ ﻧﻘﺶ ﺣﻀﺮت زﯾﻨﺐ(س) در ﻣﺎﻧﺪﮔﺎری ﻗﯿﺎم ﻋﺎﺷﻮرا ﮔﻔﺖ: ﭘﯿﺎم رﺳﺎﻧﯽ آن ﺑﺎﻧﻮی ﺑﺰرگ اﺳﻼم ﺑﻌﺪ از ﻗﯿﺎم ﻋﺎﺷﻮرا رﻣﺰ ﺟﺎوداﻧﮕﯽ اﺳﻼم و ﻋﺎﺷﻮرا ﺷﺪ.

 

وی از ﺣﻀﺮت زﯾﻨﺐ(س) ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺑﺎﻧﻮﯾﯽ ﻧﻤﻮﻧﻪ در اﺳﺘﻘﺎﻣﺖ، ﺻﺒﺮ و رﺷﺎدت ﯾﺎد ﮐﺮد و اﻓﺰود: اﯾﻦ ﺑﺎﻧﻮی ﻧﻤﻮﻧﻪ اﺳﻼم ﺣﻖ ﺑﺰرﮔﯽ ﺑﺮ ﮔﺮدن اﺳﻼم دارد.

 

حجت الاسلام شکریان ﺑﻪ ﻧﻘﺶ ﺣﻀﺮت زﯾﻨﺐ(س) در ﺳﺮﭘﺮﺳﺘﯽ ﮐﺎروان ﮐﺮﺑﻼ اﺷﺎره ﮐﺮد و اداﻣﻪ داد: ﺗﻨﮫﺎ ﺷﺨﺼﯿﺘﯽ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺴﺖ ﺗﮑﯿﻪ ﮔﺎه و ﭘﻨﺎھﮕﺎه ﮐﺎروان اﺳﺮای ﮐﺮﺑﻼ ﺑﺎﺷﺪ اﯾﻦ ﺑﺎﻧﻮی ﺻﺒﻮر اﺳﻼم ﺑﻮد.

 

وی ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ ﺷﺠﺎﻋﺖ و دراﯾﺘﯽ ﮐﻪ ﺣﻀﺮت زﯾﻨﺐ(س) از ﭘﺪر ﺑﺰرﮔﻮار و ﻣﺎدر آﺳﻤﺎﻧﯽ ﺧﻮد ﻓﺮاﮔﺮﻓﺘﻪ ﺑﻮدﻧﺪ ھﻤﮕﯽ در ﺻﺤﻨﻪ ﻋﺎﺷﻮرا ﺑﻪ ﻋﺮﺻﻪ ﻧﻤﺎﯾﺶ درآﻣﺪ، ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﺮد: ﻣﺮدم ﺟﺎھﻞ آن روزﮔﺎر ﺑﺎر دﯾﮕﺮ ﺷﺠﺎﻋﺖ اﻣﺎم ﻋﻠﯽ(ع) را ﺗﺒﻠﻮر ﯾﺎﻓﺘﻪ در زﯾﻨﺐ ﻣﺸﺎھﺪه ﮐﺮدﻧﺪ.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اﯾﻦ ﮐﻪ ﺣﻀﺮت زﯾﻨﺐ(س) ﺑه ﻮاﺳﻄﻪ ﺣﻀﻮر در ﮐﺮﺑﻼ و ﻣﺸﺎھﺪه آن واﻗﻌﻪ ﻋﻈﯿﻢ، ﻧﻘﺶ ﻣﮫﻢ و ﻣﺎﻧﺪﮔﺎری در ﺣﻔﻆ و ﺣﺮاﺳﺖ ﻓﻠﺴﻔﻪ ﻗﯿﺎم و ﺣﻘﺎﯾﻖ آن ﺑﺮ ﻋﮫﺪه داﺷﺖ، ﺑﯿﺎن داﺷﺖ: آن ﺑﺎﻧﻮی ارزﺷﻤﻨﺪ اﺳﻼم ﺑﺎ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺻﺤﯿﺢ واﻗﻌﻪ ﻋﻈﯿﻢ ﻋﺎﺷﻮرا ﺳﺒﺐ ﻣﺎﻧﺪﮔﺎری آن ﻧﮫﻀﺖ در ﺟﮫﺎن ﺷﺪ.

 

وی ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ ﺧﻄﺒﻪ ﺧﻮاﻧﯽ ﺣﻀﺮت زﯾﻨﺐ(س) در ﮐﻮﻓﻪ و ﺷﺎم ﺳﺒﺐ ﺗﻀﻌﯿﻒ ﺣﮑﻮﻣﺖ ظﺎﻟﻢ وﻗﺖ ﺷﺪ، اداﻣﻪ داد: آن ﺑﺎﻧﻮی ﺷﺠﺎع ﺑﺎ ھﻮﺷﻤﻨﺪی و ﺑﺼﯿﺮت اھﺪاف ﺷﻮم ﺣﺎﮐﻢ ﺟﺒﺎر آن دوران را رﺳﻮا و اھﺪاف ﻧﮫﻀﺖ ﻋﻈﯿﻢ ﻋﺎﺷﻮرا را ﺑﻪ ﺧﻮﺑﯽ ﺑﻪ ﮔﻮش ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎن رﺳﺎﻧﺪ و ﺳﺒﺐ ﺟﮫﺎﻧﯽ ﺷﺪن آن ﻧﮫﻀﺖ ﺷﺪ.

 

ﺣﺠﺖ اﻻﺳﻼم شکریان ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اﯾﻦ ﮐﻪ ﺣﻀﺮت زﯾﻨﺐ(س) ﺑﺎ ﺗﺤﻤﻞ ھﻤﻪ ﻣﺸﮑﻼت و ﻣﺼﺎﺋﺐ آن دوران ﺗﻮاﻧﺴﺖ ﭘﺮده از ﺟﻨﺎﯾﺖ ھﺎی ﯾﺰﯾﺪ و ﺳﺮﺳﭙﺮدﮔﺎن وی ﺑﺮداﺷﺘﻪ و ﭼﮫﺮه ﺧﺒﯿﺚ آﻧﺎن را ﺑﻪ ﻣﺮدم ﮐﻮﻓﻪ و ﺷﺎم ﻧﺸﺎن دھﺪ، ﮔﻔﺖ: ﺑﺎ ﺗﻼش ھﺎی ﺗﺒﻠﯿﻐﯽ آن ﺑﺎﻧﻮی ﻧﻤﻮﻧﻪ اﺳﻼم ﻧﺪاى ﺣﻖطﻠﺒﻰ و ﻋﺪاﻟﺖﺧﻮاھﻰ اﻣﺎم ﺣﺴﯿﻦ(ع) ﺑﻪ دﯾﮕﺮ ﻧﻘﺎط ﺟﮫﺎن اﺳﻼم رﺳﺎﻧﺪه ﺷﺪ.

 

وی ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ ﺷﺠﺎﻋﺖ و ﺻﺒﺮﺣﻀﺮت زﯾﻨﺐ(س) ﻣﺎﻧﺪﮔﺎری ﻗﯿﺎم ﻋﺎﺷﻮرا را رﻗﻢ زد، اداﻣﻪ داد: آن ﺑﺎﻧﻮی ﻧﻤﻮﻧﻪ اﺳﻼم ﺑﺎ وﺟﻮد ھﻤﻪ ﻣﺸﮑﻼت ﻧﺎﺷﯽ از ﻗﯿﺎم ﺗﻮاﻧﺴﺖ اھﺪاف و آرﻣﺎن ھﺎی ﻧﮫﻀﺖ ﺣﺴﯿﻨﯽ را ﺟﮫﺎﻧﯽ ﮐﻨﺪ.

 

حجت الاسلام شکریان ادامه داد: حضرت زینب کبری (س) و امام سجاد (ع) پس از این واقعه غمناک بر خلاف اهداف پلید دشمنان دین و قرآن با آن همه غم و اندوه که در عاشورا برای خاندان عصمت و طهارت وارد شد نه تنها از رسالت الهی امام حسین(ع) و یارانش عقب نشینی نکردند بلکه با صبر و استقامتی که در واقعه عاشورا نشان دادند کاخ دشمنان دین و یزیدیان را به لرزه درآوردند.

 

وی با بیان این که اگر قیام امام حسین(ع) نبود از اسلام و مسلمین چیزی باقی نمی ماند، بیان داشت: ما وظیفه داریم تا عاشورا را آن گونه که بوده درک کنیم و نسبت به آن معرفت پیدا کنیم./950/پ202/ب1

ارسال نظرات