۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۲۲۹۸۲۸
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

موفقیت در امور فرهنگی را باید بر اساس میزان حفظ حجاب و عفاف در جامعه سنجید

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: هر فردی در هر مجموعه‌ای که مشغول کار و خدمت است باید آنجا را صحنه‌ای از کربلا بداند؛ براساس آن نسبت به احکام اسلامی از جمله حجاب توجه داشته باشد و ارزش‌گزاری و سیاست‌گزاری کند تا فرهنگ حجاب در جامعه نهادینه شود.
حجت الاسلام رسايي نماينده مردم تهران در مجلس

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز حجاب ریحانه النبی(س)، حجت‏الاسلام حمید رسایی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجه اشتراک امام حسین(ع) با ائمه اطهار(ع) در زمینه توجه به حجاب و عفاف اظهار داشت: امام حسین(ع) در روز عاشورا تمهیداتی برای حفاظت از حجاب و حرمت بانوان داشتند که کندن خندق، پیشگویی ها و توصیههای ایشان به خانواده خویش برای بعد از شهادتشان از آن جمله بود.

 

وی دغدغهمندی مسؤولان نظام در امر حجاب را ادامه راه امام حسین(ع) در عاشورا دانست و ابراز کرد: انقلاب و مسؤولان ما عاشورایی هستند و نهضت حسینی و فرهنگ اسلامی به وسیله فرهنگ عاشورایی به دست ما رسیده است بنابراین باید در جهتگیریها و سیاست‌ها دغدغه عمل به احکام اسلام از جمله حجاب را داشته باشیم.

 

این نماینده مردم در مجلس نهم  تأکید کرد: هر فردی در هر مجموعهای که مشغول کار و خدمت است باید آنجا را صحنه‌ای از کربلا بداند؛ براساس آن نسبت به احکام اسلامی از جمله حجاب توجه داشته باشد و ارزشگذاری و سیاستگذاری کند تا فرهنگ حجاب در جامعه نهادینه شود.

 

وی تصریح کرد: اگر مسؤولی در مجموعه کاری خود و حتی در حیطه اختیارات خود نسبت به حجاب و عفاف دغدغهمند نباشد به طور قطع نباید ادعاکند که در مدیریتش براساس فرهنگ عاشورا عمل کرده است که اگر در مقوله حجاب منکری دیده شود افزون بر مسؤولان همه افراد جامعه وظیفه دارند امر به معروف و نهی از منکر کنند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، حجاب را یکی از معروفهای مهم جامعه اسلامی خواند و خاطرنشان کرد: افرادی که خود و خانوادههایشان مقید به حجاب هستند با این التزام و پایبندی به حجاب، یکی از معروفها را زنده نگه می‌دارند.

 

وی با اشاره به وظیفه اعضای خانواده در عملی کردن فرهنگ حجاب و عفاف افزود: امر به معروف در درون نهاد خانواده نیاز به رفتار عملی دارد به این معنا که رفتار عملی حجاب با تربیت دینی فرزندان تحقق می‌یابد و با تهیه، تدارک وسایل و امکانات حجاب، خانواده به سمتی حرکت کند که فرهنگ قرآنی حجاب را بدون دغدغه اجرا کند و در مواقعی نیز با تذکر لسانی اعضای خانواده به یکدیگر در امر رعایت عفاف و حجاب همراهی داشته باشند.

 

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان وظیفه افراد جامعه  نسبت به افرادی که بدحجابی و بی حجابی را در جامعه ترویج میکنند خاطر نشان کرد: اگر هر فردی این معروف را پاس بدارد، ابتدا احساس انکار قلبی نسبت به این منکر داشته باشد و سپس با تذکر لسانی وارد شود؛ بخشی از حفظ حجاب براساس امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تحقق مییابد و در نهایت وضعیت اجتماع از آنچه امروز شاهد آن هستیم بهتر خواهد شد./908/د102/ف

ارسال نظرات