۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۲۲۹۸۴۰
معاون دیوان عدالت اداری:

بصیرت نقطه مقابل انحراف و الحاد است

خبرگزاری رسا ـ معاون دیوان عدالت اداری قوه قضاییه گفت: دلیل اصلی داعش برای حمله به شیعیان و کشتار آنها این است که شیعیان پیرو اسلام عدالت‌خواه و ظلم‌ستیز هستند.
حجت الاسلام موسي قرباني نماينده مردم قائنات در مجلس هشتم

حجت‌السلام موسی قربانی، معاون دیوان عدالت اداری قوه قضاییه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این‌که شایسته است مسلمانان ضد ستم قیام کنند و این از مهم‌ترین آموزه‌های دینی ما به شمار می‌آید، اظهار داشت: قیام امام حسین(ع) در برابر ستم امویان از نمونه‌های بارز فرهنگ ظلم ستیزی در اسلام است.

 

وی خاطرنشان کرد: مسلمانان باید تنها در مقابل طاغوت قیام کنند، نه این‌که به بهانه های مختلف به وحشیانه ترین شکل ممکن یکدیگر را بکشند و چهره اسلام و مسلمانی را خدشه دار کنند.

 

معاون دیوان عدالت اداری قوه قضاییه کشور پرهیز از تفرقه، فتنه و فساد اجتماعی همواره مورد تأکید اسلام بوده است، تاکید کرد: قیام عاشورا آثار مثبتی چون آرامش، وحدت محبت و پیشرفت مادی و معنوی برای جامعه داشت، اما دشمن با تاکتیک‌های جنگ روانی و نرم به دنبال تفرقه میان امت اسلامی است.

 

حجت الاسلام قربانی ادامه داد: آمریکا به بهانه مبارز با داعش و تروریسم وارد منطقه شده و سیاست‌های تفرقه‌افکنانه میان مسلمانان را پیگیری می کند، در حالی که داعش دست پرورده آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

 

وی افزود: از زمانی که فرقه ضاله داعش در منطقه پدیدار شده، حمله رژیم صهیونسیتی و آمریکا به کشورهای اسلامی چند برابر شده، در حقیقت آمریکا به دنبال محکم کردن جای پای خود در کشورهای اسلامی به بهانه امنیت است.

 

حجت الاسلام قربانی افزود: اگر مسلمانان در مقابله توطئه های تفرقه افکنانه دشمن هوشیار نبوده و بی بصیرت باشند، آمریکا با استفاده ابزاری از داعش ریشه اسلام ناب و حقیقی را در سراسر جهان خواهد خشکاند.

 

معاون دیوان عدالت اداری قوه قضاییه با اشاره به این‌که آمریکا به دنبال حذف اسلام است، گفت: دلیل اصلی داعش برای حمله به شیعیان و کشتار آنها این است که شیعیان  پیرو اسلام عدالت خواه و ظلم ستیز هستند.

 

حجت الاسلام قربانی با بیان این که باید مانند امام حسین (ع) بصیرت دینی را در جامعه و در میان مردم افزایش دهیم، گفت: اگر بصیرت دینی مسلمانان ارتقا یابد هرگز گروه هایی نظیر داعش نمی توانند در جامعه اسلام رشد و نمو پیدا کنند، زیرا بصیرت نقطه مقابل انحراف و الحاد است و امتی که از بصیرت دینی برخوردار باشند، هرگز تحت تأثیر تبلیغات و توطئه های رنگارنگ دشمنان قرار نخواهد گرفت.

 

وی با بیان این‌که باید فرهنگ حسینی و فرهنگ اسلامی با کمک مردم و مسؤولان جهانی شود، یادآور شد: زمانی که گفتمان دینی گفتمان غالب جهان باشد، هرگز شاهد جنایت های آمریکا و گروه های نظیر داعش و سایر گروه های تکفیری و تندرو در گوشه و کنار جهان نخواهیم بود./968/ت302/ب3

ارسال نظرات