۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۲۲۹۸۵۵
رییس حزب استقلال مصر در گفت‎وگو با رسا مطرح کرد:

دخالت اسرائیل در مصر از طریق امارات/ وابستگی به آمریکا عامل سرنگونی اخوان المسلمین بود

خبرگزاری رسا ـ رییس حزب استقلال مصر با اشاره به عملکرد نامطلوب اخوان المسلمین تأکید کرد که عدم استقلال از آمریکا و قطع نفوذ این کشور از عوامل سرنگونی این حزب بود.
مجدي احمد حسين رييس حزب استقلال مصر

 

مجدی احمد حسین رییس حزب استقلال مصر در گفت وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، با اشاره به دور شدن این کشور از اهداف انقلاب مردمی گفت: همه دولتمردان حسنی مبارک از زندان آزاد شدند و در دولت حضور دارند. بنابراین باید بگوییم که دولت حسنی مبارک بار دیگر بازگشته است.

 

وی افزود: انقلاب مردم همچنان ادامه دارد و مصری ها می خواهند به دموکراسی دست پیدا کنند و از نفوذ آمریکا رهایی یابند. ملت مصر در برابر تحرکی که از اهداف انقلاب به دور باشد، خواهد ایستاد.

 

مجدی احمد حسین از عملکرد دولت اخوان المسلمین به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: عملکرد اخوان المسلمین بسیار بد بود و این حزب سبب شد تا انقلاب به این وضع مبتلا شود. اخوان المسلمین به مسائل اساسی توجه نداشت و از نظام سابق درس نگرفت. عدم استقلال از آمریکا و قطع نفوذ این کشور از مصر از عوامل سرنگونی این حزب بود.

 

وی ادامه داد: در حالی که انقلاب به پرش و گام اساسی نیاز داشت، اخوان المسلمین همچنان در پی گام های تدریجی بود، گام های تدریجی تنها در وضع عادی به کار می آیند. اخوان المسلمین نه تنها خودش ضرر کرد بلکه به کشور نیز خسارت وارد ساخت.

 

رژیم صهیونیستی در امارات حضور دارد

 

رییس حزب استقلال مصر با اشاره به نقش رژیم صهیونیستی در رخدادهای مصر، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در امارات دارای اتاق عملیات است و با توجه به این موضوع به دخالت در مسائل داخلی کشورها به ویژه مصر می پردازد.

 

وی، السیسی را گماشته آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و خاطر نشان ساخت: انقلابی که السیسی آن را رهبری کرد با چراغ سبز آمریکا صورت گرفت. السیسی نقشه های آمریکا و رژیم صهیونیستی را اجرا می کند.

 

این سیاستمدار مصری از حزب وهابی نور به عنوان حزب تکفیری یاد کرد و گفت: حزب نور به تبلیغ گسترده علیه تشیع می پردازد و بر لزوم کشتار شیعیان تأکید می ورزد. این حزب کاملا تکفیری است که در کنار برخی سلفی گرایان و گروه های تروریستی موجود در صحرای سینا به فعالیت های تکفیری می پردازد.

 

عربستان حامی تکفیر است

 

مجدی احمد از عربستان به عنوان حامی تکفیر یاد کرد و افزود: تکفیری ها با حمایت مالی و معنوی عربستان سعودی و امارات و برخی کشورهای منطقه در حال گسترش هستند. نکته مهم این است که تکفیری ها بر خلاف آنچه کشورهای حامیشان نشان می دهند از قدرت چندانی برخوردار نیستند.

 

وی تأکید کرد: تقویت رسانه اسلامی برای پاسخگویی به شبهات تکفیری ها و بیان واقعیت های جامعه اسلامی می تواند اندیشه های تکفیری را از بین ببرد./980/ب911/ک

ارسال نظرات