۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۲۲۹۸۸۴
وزیر امور خارجه سوریه:

ترکیه بدون هماهنگی آمریکا و عربستان می‌خواهد به سوریه حمله کند/ تقدیر از حمایت‌های همه جانبه ایران از سوریه

خبرگزاری رسا ـ وزیر خارجه سوریه نقش جمهوری اسلامی ایران در این کشور را پررنگ و مثبت ارزیابی کرد و از حمایت ایران از سوریه تشکر و قدردانی کرد.
وليد معلم


 

به گزارش خبرگزاری رسا، ولید معلم، وزیر خارجه سوریه، در مصاحبه با روزنامه «اللبنانیة» با مبارزه با تروریسم تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: سوریه با در دست گرفتن استراتژیک جنگی جدید آماده مقابله و مبارزه با هرگونه حمله نظامی ترکیه به خاک این کشور است.


وی افزود: ترکیه درحالی خود را برای حمله به سوریه آماده کرده است که دلایل این حمله حتی برای همپیمانان و حامیانش همانند عربستان و آمریکا قابل پذیرش نیست.


وزیر خارجه سوریه از عدم هماهنگی این کشور با آمریکا برای مبارزه با داعش خبر داد و خاطرنشان ساخت: هدف از حضور نظامی آمریکا در کشورهای منطقه به خصوص سوریه برای نابودی داعش نیست بلکه آنان به دنبال مبارزه با سوریه هستند.


وی به حمایت و پشتبانی جمهوری اسلامی ایران از سوریه اشاره کرد و گفت: ایران در ضمینه‎های گوناگون سیاسی، اقتصادی و مالی به سوریه کمک کرده است که قابل تشکر و سپاسگزاری است. ما  از رهبری ایران می‎خواهیم که این گونه حمایت‎های ایران از این کشور را ادامه دهد.


ولید معلم از نقش عربستان و قطر در گسترش تروریسم در کشورهای منطقه پرده برداشت و خاطرنشان ساخت: عربستان با ارسال سلاح و حمایت مالی از تروریست در حال مبارزه با سوریه و دولت این کشور است. این سیاست مداخله جویانه و مغرضانه در نهایت گریبانگیر حکومت عربستان خواهد شد.


وی حمایت قطر از مردم سوریه را دروغ و نیرنگ توصیف کرد و گفت: قطر به ظاهر از مردم سوریه حمایت می‎کند ولی این حمایت و پشتیبانی دروغ و نیرنگی از سوی حکومت قطر است. اگر قطر واقعا خواهان کمک به مردم سوریه است باید از حمایت تروریست دست بردارد./994/ب902/ک

ارسال نظرات