۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۲۲۹۹۳۸
لاریجانی در صحن علنی مجلس:

نهادهای بین المللی جلوی اقدامات فاسد رژیم صهیونیستی را بگیرند/ امت های اسلامی از خواب غفلت بیدار شوند

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی این روزها به قبله اول مسلمانان توهین و جسارت کرده و طرح یهودی‌سازی را در اطراف اراضی قدس پیگیری می‌کند، گفت: مجلس شورای اسلامی این اقدام غیراسلامی و غیرانسانی رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و از نهادهای بین‌المللی به ویژه اتحادیه بین‌المجالس می‌خواهد که در مقابل این اقدام فاسد این رژیم ایستادگی نماید.
لاريجاني در صحن علني مجلس

به گزارش خبرگزاری رسا، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه 18 آبان ماه در نطق پیش از دستور گفت: سلام و درود خداوند بر حسین بن علی سرور و سالار شهیدان و اصحاب و یاران با وفای ایشان و سلام و درود خداوند بر همه مومنانی که با عزاداری خود قیام حسین و راه و روش آن حضرت را زنده نگاه داشتند.

وی افزود: امسال نیز ملت بزرگ ایران مثل همیشه در عزای حسینی مخصوصا در تاسوعا و عاشورا با حضور یکپارچه غیرت دینی خود را نشان دادند و باید در مقابل این همت بلند و شرف و وجدان دینی ملت عزیز سر تعظیم فرود آورد.

رئیس مجلس گفت: همین ویژگی حب اهل بیت (ع) عزت و سربلندی و همبستگی ملی را پایدار نموده است. آن هم در شرایط پرهیاهو و غوغای رذالت های سیاسی در منطقه. از طرفی جریان وحشی تروریستی دائماً درگیری با مسلمانان را در کشورهای اسلامی به وجود می‌آورد و نمونه‌هایی از این رفتارهای ذلیلانه را در ایام عزاداری حسینی نیز مشاهده کردیم. از طرفی فضای فرصت‌طلبی را برای رژیم صهیونیستی ایجاد کردند تا در همین ایام دست به اقداماتی گستاخانه بزنند.

دکتر لاریجانی افزود: این رژیم با هتاکی به قبله اول مسلمانان یعنی مسجدالاقصی، قلوب مسلمانان را جریحه‌دار کرد. گرچه ملت غیور فلسطین با حرکت انقلابی خود عرصه را بر رژیم صهیونیستی تنگ کردند، اما موضوع تأسف‌آور این است که وقتی کشورهای اسلامی اینچنین درگیر مسائل درونی خود باشند و اختلاف مذهبی را عمده کنند و با رفتار تروریستی بدترین لطمه را به امت اسلامی بزنند، مجال کافی و ابزار مناسب برای دشمنان اسلام فراهم می‌آورند که به مقدس‌ترین مکان اسلامی توهین و جسارت کنند و طرح‌هایی برای غصب اراضی اطراف قبله مسلمانان فراهم کنند تا با آوارگی مسلمانان طرح یهودی‌سازی قدس شریف را پیگیری نمایند.

وی تصریح کرد: در مقابل این اقدام شنیع رژیم صهیونیستی امت‌های اسلامی باید از خواب بیدار شوند و در مقابل توطئه‌های این رژیم بی‌هویت فریاد برآورند و با ملت مظلوم مسلمان فلسطین که این روزها با قیام خود نیاز به حمایت مسلمانان دارند هم صدا شوند.

دکتر لاریجانی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی این اقدام غیراسلامی و غیرانسانی رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کند و از نهادهای بین‌المللی مخصوصاً اتحادیه بین‌المجالس می‌خواهد در مقابل اقدامات فاسد این رژیم ایستادگی نماید./924/د102/ج
 

ارسال نظرات