۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۲۲۹۹۵۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

گفتمان حسینی مانع از تحقق منافع استکباری دشمن شده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که حرکت امام حسین(ع) سبب ترویج فرهنگ ظلم‌ستیزی شد، گفت: امروز گفتمان ظلم ستیزی که برگرفته از نهضت حسینی مانع از تحقق منافع استکباری و استعماری دشمنان شده است.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت‌الاسلام ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان امروز در دیدار  هیأت امنای مساجد استان، عزاداری برای امام حسین‌(ع) را موجب تقویت روح معنوی و ارزش‌های اسلامی در جامعه دانست و گفت: نهضت عاشورا نه به عنوان یک واقعه تاریخی محض بلکه به عنوان یک باور مذهبی برای تشیع، محور بسیاری از حرکت‌ها و خیزش‌های فکری سیاسی بوده است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر، وظیفه ما ایجاد فرصت و ظرفیت در جامعه برای انتقال پیام عاشورا و جلوگیری از بروز انحراف در آن است چرا که بدخواهان به دنبال فرصتی برای ضربه زدن به اسلام و درصدد ایجاد تفرقه بین مسلمانان هستند.

 

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان این که مجالس عزاداری سید و سالار شهیدان تنها برای اشک ریختن نیست، ادامه داد: بلکه حضور در عزای حسینی فرصتی برای درک اهداف قیام عاشورا است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره کاهش خرافه و بدعت در عزاداری و هیأت های مذهبی تصریح کرد: خوشبختانه با حضور مبلغان دینی در هیأت های مذهبی بسیاری از آسیب های احتمالی کاهش یافته است.

 

وی کاهش اثرگذاری عزاداری حسینی را یکی از توطئه های دشمنان اسلام ناب برشمرد و افزود: دشمنان با برنامه ریزی و صرف هزینه‌های زیاد، در پی انحراف این مجالس هستند و قصد دارند فرهنگ شهادت طلبی را سست کنند بنابراین باید هوشیار و مراقب باشیم.

 

حجت الاسلام ولی نژاد با اشاره به الگو و سرمشق بودن نهضت عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین(ع) برای جامعه امروز گفت: معمار عاشورا خداوند است و عاشورا یک الگو و سرمشق برای همه بشریت است و این ارزش و بهایی است که خدا به این نهضت داده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: دشمن با هجمه‌های مدرن پیام محرم و عاشورا را هدف گرفته است چرا که نهضت عظیم حسینی و حادثه کربلا دارای ابعاد مختلفی است که هر بعد آن می‌تواند برای ما درس‌آموز، الهام بخش و عبرت آفرین باشد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به این که حضرت سیدالشهداء(ع) تلاقی عشق و عقل بود، گفت: اما اوج عقلانیت و تعالی عقلانیت محض، عشق است که امام حسین(ع) آن را به جامعه بشریت اثبات کرد، بنابراین کسانی که می‌خواهند محفلی برای امام حسین(ع) برگزار کنند باید بدانند که مسؤولیت سنگینی بر عهده دارند.

 

وی ادامه داد: حرکت امام حسین(ع) سبب ترویج فرهنگ ظلم‌ستیزی شد و امروز هر چه داریم به برکت سیدالشهداء(ع) و فرهنگ عاشورا است و هشت سال دفاع مقدس ما به برکت سیدالشهداء بود و اندیشه‌های بلند امام راحل که فرمودند هرچه داریم از محرم و عاشور است.

 

حجت الاسلام ولی نژاد تصریح کرد: محرم و عاشورا آنقدر برکت برای جامعه ما داشته که قابل شمارش نیست و هویت شیعه به محرم است و محرم، غدیر و مهدویت اضلاع سه‌گانه هویت شیعه را تشکیل می‌دهند به همین دلیل در کانون توجه دشمن هستند.

 

مدیر کل  تبلیغات اسلامی گلستان گفت: ما استمرار دین را برگرفته از نهضت عاشورا می‎دانیم، و پیامبر اکرم(ص)، دین اسلام را ترویج کرد و عاشورا به این دین بقایی جاودانه بخشید.

 

وی در ادامه گفت: رزمندگان و شهدای ما، با یاد امام حسین(ع) به جبهه های حق علیه باطل رفته و با جبهه حق به مبارزه پرداخته و این نشان دهنده این است که اصله ایی بین انقلاب، مردم و عاشورا نیست./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات