۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۲۳۰۰۷۷

همدردی آیت الله سیستانی با خانواده شهدای احساء عربستان

خبرگزاری رسا ـ مرجع دینی شیعیان در عراق، با صدور بیانیه‌ای، حادثه کشتار شیعیان در حسینیه شهر «الأحساء» عربستان را به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت.
آيت الله سيستاني

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله العظمی سیستانی در این بیانیه، حمله مسلحانه هفته گذشته به حسینیه «المصطفی» در روستای «الدالوة» استان الاحساء عربستان را که منجر به شهادت 7 شهروند سعودی و زخمی‌شدن 12 نفر شد، به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت.


در این بیانیه آمده است: «خداوند اجر ما و شما را در مصیبت سرور و اماممان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) زیاد گرداند».


در این بیانیه تاکید شده است: «تجاوز جنایتکارانه‌ای که در حق برادران شرکت‌کننده در مراسم عزاداری سبط شهید رسول اکرم(ص) در حسینیه «المصطفی» استان الأحساء رخ داد و منجر به جان‌باختن و زخمی‌شدن تعدادی از آنان شد قلب‌ها را به درد آورد و روح‌ها را اندوهگین نمود، همه از خداییم و به سوی او بازخواهیم گشت».


آیت‌الله العظمی سیستانی در این بیانیه اعلام کرد: «ما در این مصیبت بزرگ با شما همدردی می‌کنیم و از خداوند قادر متعال می‌خواهیم که آنان را با شهدای کربلا(علیهم السلام) محشور نماید. برای خانواده‌های آنان از درگاه خداوند آروزی صبر و و برای مجروحان این حادثه آرزوی شفای عاجل داریم چرا که او شنوا و اجابت‌کننده است، ولا حول ولا قوة الا بالله العلی العظیم».


یادآور می‌شود، شهدای حسینیه المصطفی جمعه گذشته، 16 آبان‌ماه، با حضور پرشکوه شیعیان در شرق عربستان تشییع شدند. در این مراسم تشییع‌کنندگان با سردادن شعار «برادران شیعه و سنی، ما سرزمینمان را نمی فروشیم» بر وحدت بین اهل تسنن و تشیع تأکید نمودند.


حمله مسلحانه به حسینیه شیعیان در شرق عربستان با واکنش غضبناک مردمی و محکومیت شدید بین‌المللی مواجه شد و مجامع بین‌المللی از عربستان خواستند که درباره ابعاد این جنایت تحقیق و جنایتکاران را به دستگاه عدالت معرفی کند./982/د102/ک

ارسال نظرات