۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۲۳۰۱۲۴

کشف منابع مالی خارجی پشتیبان اقدامات تروریستی در احساء

خبرگزاری رسا ـ مسوولان امنیتی عربستان سعودی اعلام کردند همراه با بازداشت شدگان حواله های بانکی واریز شده از خارج یافت شد.
تشييع شهداي حادثه تروريستي الاحساء عربستان

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، مقامات امنیتی عربستان سعودی اعلام کردند که تحقیقات میدانی برای شناسایی افراد دخیل در حادثه تروریستی احساء به صورت فشرده ادامه دارد و تمرکز پلیس بر روی منابع مالی و تامین کنندگان آن است که هزینه‌های این اقدامات تروریستی را به عهده دارند.

 

این روزنامه نوشت: گروه مهاجم قصد ایجاد آشوب و هرج و مرج داخل خاک عربستان داشته و سرمنشا تمام این اقدامات تروریستی تفکر افراطی است.

 

مسوولان امنیتی سعودی اعلام کردند علاوه بر اسلحه‎‌های توقیف شده از بازداشت‌شدگان، رسیدهای بانکی نیز از منازل آنها یافت شده که نشانگر واریز مبالغ زیادی از خارج کشور برای پشتیبانی اقدامات خرابکارانه می‌باشد.
 

تا به حال 35 نفر مظنون به دست داشتن در این اقدام تروریستی دستگیر شده اند و به گفته مسوولان امنیتی احتمال افزایش افراد بازداشت شده به قوت خود باقیست.

 

همچنین رسانه‌های سعودی اعلام کردند یکی از افراد بازداشت شده شخصی است از ساکنان استان عرعر واقع در شمال عربستان، که مدت هشت سال در زندان‌های عراق به جرم عبور غیرقانونی از مرزهای عراق و عربستان در حبس بوده است و متهم است که در ازای دریافت 250 هزار ریال عربستانی در این حادثه دست داشته است.

 

گفتنی است، شهدای حسینیه المصطفی جمعه گذشته، 16 آبان‌ماه، با حضور پرشکوه شیعیان در شرق عربستان تشییع شدند. حمله مسلحانه به حسینیه شیعیان در شرق عربستان با واکنش غضبناک مردمی و محکومیت شدید بین‌المللی مواجه شد و مجامع بین‌المللی از عربستان خواستند که درباره ابعاد این جنایت تحقیق و جنایتکاران را به دستگاه عدالت معرفی کند./1321/ب902/ک

ارسال نظرات