۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۲۳۰۱۶۶
امام جمعه نجف اشرف:

عراق شاهد پیشرفت مذهبی چشمگیری در سطح جهان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نجف اشرف با مثبت ارزیابی کردن فعالیت‎های شیعیان و مجلس اعلای اسلامی این کشور بیان داشت که عراق شاهد پیشرفت مذهبی چشمگیری در سطح جهان است.
حجت الاسلام و المسلمين سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف


 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، امام جمعه نجف اشرف و عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق روز گذشته در جلسه دوره‎ای مجلس اعلای اسلامی این کشور که در نجف اشرف برگزار شد، فعالیت این مجلس را خوب ارزیابی کرد و بیان داشت: مجلس اعلای اسلامی عراق به عنوان نماینده جنبش‎های مذهبی و سیاسی فعالیت‎های موثر، صحیح و خوبی را تاکنون انجام داده است.


وی افزود: کشور عراق با توجه به تهدیدهای گوناگون امنیتی، دینی و تکفیری شاهد پیشرفت مذهبی چشمگیری در سطح منطقه و جهان بوده است.


 امام جمعه نجف اشراف شیعیان را انسان‎های علمی و دقیقی توصیف کرد و اظهار داشت: شیعیان با دقت و استعدادی که دارند مسائل علمی را به صورت کامل درک و در جهت اهداف عراق حرکت به کار می‎برند.


وی در ادامه سخنان خود به نکات قوت شیعیان در عراق اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: فضای دینی و مسلمان، مرجعیت، موسسه‎های اسلامی، قهرمانان ملی، سلامت فکری و مبانی از نکات قوت شیعیان در کشور عراق محسوب می‎شود.


عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق با تاکید بر حفظ وحدت گفت: مردم عراق برای مقابله با دشمنان باید اتحاد خود را حفظ کنند و اگر اشتباهی در گذشته انجام داده‎اند برای تصحیح آن قیام کنند./994/ب903/ک

ارسال نظرات