۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۲۳۰۳۲۳

آمادگی حماس برای همکاری با مصر برای مبارزه با تروریسم

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر سیاسی حماس ضمن اعلام اینکه وارد کردن اتهام دست داشتن در حوادث صحرای سینا به گروه‌های فلسطینی باطل است، افزود که آماده تحقیقات مشترک با طرف‌های مصری در این زمینه است.
خالد مشعل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «خالد مشعل» رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در سخنانی اعلام کرد که این جنبش آماده تحقیقات مشترک با طرف مصری در مورد حوادث اخیر صحرای سیناست و متهم کردن حماس و غزه به دست داشتن در این حوادث باطل و مردود است.

 

مشعل در گفت‌وگویی با روزنامه قطری «الشرق» افزود: وضعیت سینا مسئله‌ای داخلی و مربوط به خود مصر است و حماس به هیچ وجه در آن دخالتی ندارد. این حق مصر است که امنیت خودش را حفظ کند اما اینکه تدابیری اتخاذ شود که اوضاع ملت ما را سخت‌تر کند خارج از مسؤولیت ملی (مصر) است.

 

در ماه گذشته میلادی (اکتبر) در عملیات شبه نظامیان در صحرای سینا ده ها سرباز مصری کشته و زخمی شدند.

 

«عبدالفتاح السیسی» به صورت غیر مستقیم انگشت اتهام را به سمت گروه‌های فلسطینی در غزه گرفت و دستور ساخت دیوار حائل در مرز با غزه را صادر کرد. دیواری که محاصره غزه را تنگ‌تر و زندیگ ساکنان آن را سخت‌تر می‌کند.

 

رییس دفتر سیاسی حماس در ادامه گفت: طرف‌ها بسیاری سعی می‌کنند پیروزی نظامی مقاومت را دست‌آوردهای سیاسی جلوه دهند. جنگ اخیر این پیام را به همه جهان فرستاد که غزه نمی‌تواند تحت محاصره باقی بماند. پیروزی مقاومت و گردان‌های «قسام» جایگاه حماس را در ضمیر امت عرب و اسلام بالا برد.

 

وی سپس به تعرض‍های کنونی رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و قدس اشغالی پرداخت و از کشورهایی مانند مصر، اردن و عربستان و مراکش خواست به مسؤولیت‌های خود در این زمینه عمل کنند.

 

مشعل افزود که توطئه یهودی کردن قدس موفق نخواهد شد و ادامه داد: شهرک‌سازی، یهودی کردن قدس، هدف قرار دادن مسجدالاقصی و غیره این پیام را برای مقاومت دارد: نباید لحظه‌ای در مقابل شهرک‌سازی، یهودی کردن و تعرض به مسجدالاقصی آرام نشست.

 

وی در پایان از دولت توافق ملی خواست به وظایف خود درغزه به خوبی عمل کند و در این مورد زمان تلف نکند./980/ب102/د

ارسال نظرات