۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۲۳۰۵۵۳

بررسی «به‌رسمیت شناختن فلسطین» در پارلمان فرانسه

خبرگزاری رسا ـ منابع خبری در فرانسه اعلام کردند که پارلمان فرانسه به زودی جلسه‌ای برای به رسمیت شناختن فلسطین خواهد گذاشت.
پارلمان فرانسه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پس از آنکه برخی کشورها مانند سوئد رسما فلسطین را به عنوان کشور مستقل به رسمیت شناختند، اکنون فرانسه نیز قصد دارد این موضوع را بررسی کند.


خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که پارلمان این کشور، روز 28 نوامبر، نمایندگان را دعوت خواهد کرد که در رأی‌گیری برای به رسمیت شناخته شدن فلسطین، تصمیم بگیرند.


پیش از این نیز، روز دوشنبه 21 مهر، نمایندگان مجلس عوام انگلیس پس از جلسه‌ای 6 ساعته، طرح به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطینی را به رأی گذاشته و نهایتا با این طرح موافقت کردند. بر اساس این طرح که با 274 رأی مثبت در برابر تنها 12 رأی مخالف به تصویب رسید، پارلمان انگلیس از دولت ائتلافی این کشور می‌خواهد تا فلسطین را به عنوان یک دولت مستقل به رسمیت بشناسد. این مصوبه الزام‌آور نیست و تغییری در سیاست دولت انگلیس مبنی بر منوط کردن به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به موفقیت مذاکرات سازش، تغییری ایجاد نمی‌کند.


سوئد که دولت فلسطین را رسما به رسمیت شناخت اولین دولت در اتحادیه اروپا نام گرفت که این تصمیم را اتخاذ کرد. با شناسایی دولت فلسطین از سوی سوئد شمار کشورهایی که در جهان چنین تصمیمی را گرفته اند به 130 کشور در جهان رسید.


در همین ارتباط، چندی پیش پارلمان اسپانیا پیشنهاد به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطینی را مطرح کرد و خواستار گام‌های بزرگ اتحادیه اروپا در این راستا شد./994/ب102/د

ارسال نظرات