۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۲۳۰۵۷۶

جزئیات برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن در خراسان رضوی تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی گفت: سی و هفتمین دوره از مسابقات قرآنی اوقاف، در سه مرحله مقدماتی، شهرستانی و استانی در خراسان رضوی برگزار می شود.
قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدسعید آخوندی، معاونت فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی، پیش از ظهر امروز در نشستی خبری به تبیین برنامه های  سی و هفتمین دوره از مسابقات قرآنی این استان پرداخت.

 

وی با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب که می فرمایند: « ما دو نوع غفلت داریم که عبات است از  غفلت از این که قرآن وسیله وحدت ما مسلمانان است و نیز غفلت از باور به مفاهیم قرآنی و اعتراف به آن چه خدا به ما وعده کرده است»، تصریح کرد: دشمنان قرآن سعی در ایجاد تفرقه بین مسلمانان دارند که این ناشی از غفلت از قرآن است بنابراین وقتی همه ملت های مسلمان این کتاب آسمانی را قبول دارند از این وسیله اجتماع بایستی بهره ببریم.

 

حجت الاسلام آخوندی، با بیان این که امسال با توجه به شرایط جهان اسلام و ایجاد افتراق بین مسلمانان توسط دشمنان اسلام، اظهار کرد: مسابقات قرآنی فرصتی است که با اتحاد و همدلی و ارائه وحدت رویه به جهانیان اعلام وحدت کنیم و به آن ها اجازه ایجاد اختلاف بین مسلمین را نمی دهیم.

 

معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی، به اقدامات انجام شده برای برگزاری این دوره از مسابقات قرآنی اشاره کرد و افزود: ستاد عالی مسابقات به ریاست استاندار و حضور فرمانداران و روسای کمیته ها تشکیل شد و همچنین توسط استاندار و کمیته ها احکام مسولیت اجرایی مسابقات در شهرستان ها به ریاست فرمانداران صادر شد.

 

وی  با بیان این که در سطح  ستادی و شهرستانی 75 جلسه تشکیل  شده است و مسابقات قرآن کریم در 28 شهرستان برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: کمیته های تشکیل شده شامل بسیج، بانوان، نیروهای مسلح، موسسات قرآنی، جلسات قرآن، حوزه های علمیه، دانش آموزی، اتباع خارجی، عمومی، اداری، دانشجویی، اصلاح و تربیت و روستایی است.

 

حجت الاسلام آخوندی در خصوص تبلیغات صورت گرفته جهت اطلاع رسانی این دوره از مسابقات گفت: تبلیغات از 18تیر تا 12مهرماه ادامه داشت و بیش از پنج نوبت از طریق  در شبکه های ملی یک تا سه و پنج صدا و سیما و همچنین در روزنامه های قدس، خراسان و شهرآرا و نیز نسب پوستر و بنر در سطح شهر و ارسال پیامک مسابقات به اطلاع علاقه مندان رسیده است.

 

ثبت نام در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآنی

 

معاونت فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی، در خصوص زمان ثبت نام در این مسابقات تصریح  کرد: از 4 تیر سال جاری ثبت نام شرو ع شده و زمان ثبت نام بزرگسالان به اتمام رسیده است و در مسابقات  شکوفه ها ویژه دانش آموزان در مقاطع ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و مهد کودک در حال ثبت نام می باشد و  تا 30 آبان ادامه خواهد داشت.

 

وی، اظهار کرد: تاکنون 1367 نفر ثبت نام کرده اند که 61 درصد بزرگسالان و 39 درصد شکوفه ها هستند و نیز 43 درصد از شرکت کنندگان را آقایان و 57 درصد را خانم ها تشکیل می دهند و همچنین  بیشترین ثبت نام کنند گان  به ترتیب در شهرهای سبزوار، مشهد و تربت حیدریه است.

 

 مرحله مقدماتی

 

حجت الاسلام آخوندی، با بیان این که مرحله مقدماتی مسابقات پیش بینی شده است، افزود: کمیته مسابقات در مناطق روستایی و شهری مشهد که شامل 14 منطقه است برای اولین بار در حال برگزاری است که از هر رشته سه نفر خانم و سه نفر آقا و در شهرهای بزرگتر مانند مشهد، سبزوار و نیشابور از هر جنس  5 نفر به  مرحله شهرستانی راه می یابند.

 

معاونت فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی، خاطر نشان کرد: در رشته مفاهیم آزمون مقدماتی با بیش از 32 هزار شرکت کننده برگزار شد که 7500 نفر به مرحله شهرستانی راه یافتند.

 

 مرحله استانی و شهرستانی

 

وی از برگزاری مسابقات مفاهیم در رشته مفاهیم در 22 آذر خبر داد و تصریح کرد: همزمان با کل کشور ساعت 9 صبح این مسابقات مفاهیم برگزار خواهد شد و در مشهد با یک هفته تاخیر برگزار می شود.و در سایر رشته های مرحله شهرستانی در بازه زمانی 25آذر تا 5 دی برگزار خواهد شد.

  

حجت الاسلام آخوندی،با بیان این که مسابقات در سطح استانی 17 تا 21 آذر ماه برگزار می شود، گفت: با توجه به رقابت نزدیک سعی می شود از داوران کشور و استانی استفاده کنیم.

 

اقدامات انجام شده در برگزاری مسابقات قرآن

 

معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی در پایان، چاپ 50 هزار نسخه منبع آزمون مفاهیم به صورت روزنامه ای، تکثیر 72هزار سی الگوی تلاوت ویژه قرائت و اذان دانش آموزان، چاپ 162 هزار جزوه مفاهیم ویژه دانش آموزان دوره متوسطه، تهیه نرم افزار محاسب داوری که همزمان با مسابقات جهت ارزیابی و در مرحله استانی به صورت قطعی رو نمایی می شود، ثبت نام پیامکی که با ارسال عدد 37 به سامانه 100001145115، اضافه شدن مسابقات مهدهای کودک برای دومین سال، مسابقه مفاهیم در دهه اول محرم در مکان های تبلیغی با اعزام روحانیون و شرکت بیش از 5000نفر در  این مسابقه و شرکت بیش از 1200 نفر از حافظین در طرح حفظ در مسابقات قرآن کریم را از اقدامات انجام شده برای برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن برشمرد./1310/پ202/ب5 

 

ارسال نظرات