۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۲۳۰۵۹۱
مسؤول شورای روحانیت خراسان جنوبی:

نبود سرگرمی های اسلامی جوانان را به انحراف کشیده است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای روحانیت خراسان جنوبی با بیان این که نبود سرگرمی های اسلامی جوانان را به انحراف کشانده است، گفت: باید در میان جامعه جوان کشور سرگرمی هایی متناسب با فرهنگ اسلامی ایجاد شود تا جوانان به فرهنگ و الگوهای غربی کشیده نشوند.
محمد علي تابعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمدعلی تابعی، مسؤول شورای روحانیت خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با انتقاد از کمبود وسایل سرگرمی و جاذبه های گردشگری در استان برای نسل جوان، گفت: کمبود سرگرمی های اسلامی نسل جوان را به انحراف و دور شدن از ارزش های اسلامی کشانده است.

 

وی با بیان این که دشمنان اسلام از صدر اسلام تا کنون همیشه در تلاش بوده اند تا با ترویج عقاید فاسد، بی بند و باری و شیطان پرستی ارزش های اسلامی را در جامعه کم رنگ کرده و آنها را از بین ببرند، گفت: نبود و کمبود سرگرمی های اسلامی جوانان را را به تماشای فیلم ها و یا سایت های مستهجن جلب کرده است که این موضوع اهداف دشمن را در خصوص کم رنگ کردن ارزش های اسلامی در میان نسل جوان محقق می کند که باید قبل از این که دیر شود برای مقابله با آن برنامه ای راهبردی انجام شود.

 

مسؤول شورای روحانیت خراسان جنوبی با اشاره به این‌که دشمن عزم خود را جزم کرده است تا به راه انداختن جنگ فرهنگی و ابزارهای جنگ نرمی که در دسترس دارند اعتقادات اسلامی ما را زیر سوال ببرد، گفت: متاسفانه بعضی از دستگاه های فرهنگی در استان نسبت به رسالت خود عملکرد خوبی ندارند و همین موضوع زمینه افزایش آسیب های اجتماعی را در استان فراهم کرده است.

 

حجت الاسلام تابعی با بیان این که باید در میان جامعه جوان اسلامی ما جاذبه های متناسب با فرهنگ اسلامی ایجاد شود تا جوانان به فرهنگ و الگوهای غربی کشیده نشوند، گفت: این موضوع از سوی مسؤولان مورد غفلت و بی مهری قرار گرفته و خانواده به عنوان رکن سازنده جامعه نیز به آن توجه نکرده است.

 

وی با بیان این که مقام معظم رهبری در سال های اخیر بر توسعه علمی کشور و توسعه اقتصاد دانش بنیان توجه ویژه ای کرده اند، گفت: از آن جایی که جوانان ما از ذهن های پویا و توانمندهای بسیار زیادی برخوردار هستند با ایجاد جاذبه های علمی و تاسیس مکان های گردشگری علمی در استان می توان ضمن استفاده از توانمندی های علمی جوانان، آنها را به جاذبه های علمی تشویق کرد و از هجمه های فرهنگی دشمن و خطر انحراف در امان نگه داشت.

 

وی با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر یکی دیگر از راه حل های حفظ جوانان از انحراف است، گفت: اگر امر به معروف ونهی از منکر درست برای جوان و نوجوان ما تبیین شود آنها را از انحراف باز خواهد داشت.

 

حجت الاسلام تابعی یکی از مهم ترین راه های گسترش امر به معروف ونهی از منکر را صدا وسیما و شبکه های اجتماعی عنوان کرد و گفت: نهادهای فرهنگی با اجرای مسابقات و برگزاری جشنواره ها می توانند زمینه توسعه امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه فراهم کنند.

 

وی شناخت آسیب ها و معضلات جامعه، که دشمن به وسیله هجمه های فرهنگی علیه جامعه اسلامی و خانواده ها به راه انداخته است را از دیگر راه های گسترش امر به معروف در جامعه عنوان کرد.

 

حجت الاسلام تابعی با بیان این که باید از دوران ابتدایی کودکان را با فریضه امر به معروف و نهی از منکر آشنا سازیم، یادآور شد: دانشگاه و سن جوانی برای دعوت جوان به امر به معروف و نهی از منکر دیر است و باید کودکان خود را در مهدها و از دوران دبستان با این رسالت و روش های انجام و فواید آن آشنا کنیم./968/پ202/ب4 

ارسال نظرات