۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۲۳۰۵۹۳

آغاز به کار همایش رهبران اسلامی منطقه امریکای لاتین در استانبول ترکیه

خبرگزاری رسا ـ نخستین نشست رهبران اسلامی منطقه آمریکای لاتین روز چهارشنبه در استانبول آغاز به کار کرد.
ترکيه

 

 به گزارش خبرگزاری رسا، نشست 5 روزه با شرکت 76 رهبر مذهبی از بیش از 40 کشور دنیا در استانبول برگزار شد.

 

'محمد گورمز' رییس سازمان دیانت ترکیه در مراسم افتتاح این نشست گفت: اسلام هراسی در غرب و با طرح برخی محافل رواج یافته اما این توطئه در کشورهای آمریکا لاتین تاثیری نداشته است.

 

'گورمز' گفت: زمانی که از توطئه های غرب برای اسلام هراسی سخن می گوییم هدفمان اروپا و آمریکا بوده و آمریکای لاتین از این امر منزه است.

 

وی هدف از برگزاری این نشست را تبلیغ و انتشار پیام اسلام برای همه دنیا ارزیابی کرد و افزود: پژوهشگران مسلمان در کشورهای آمریکای لاتین مایلند از تجربه های سازمان امور دیانت ترکیه استفاده کنند.

 

محمد گورمز افزود: در این نشست، همچنین درباره نگرانی ها و دغدغه های مسلمانان کشورهای آمریکای لاتین و فرصت های همکاری تبادل نظر خواهد شد.

 

بر اساس این گزارش، مقام های 5 سازمان مذهبی شامل'شورای اسلامی اوراسیا' ، 'مجمع رهبران مذهبی آفریقا'، 'مجمع مسلمانان اروپا'، 'مجمع رهبران مذهبی بالکان' و 'موسسه صلح، اعتدال و بصیرت پژوهشگران دنیای اسلام' نیز در این نشست شرکت کرده اند.

 

سازمان امور دیانت ترکیه تحت نظر نهاد نخست وزیری این کشور فعالیت دارد و وظیفه کنترل و نظارت بر فعالیت های مساجد بر عهده این سازمان است./982/د102/ک

منبع: ایرنا

 

ارسال نظرات