۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۲۳۰۶۰۰

رشد چند برابری بودجه شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در سال آینده

خبرگزاری رسا ـ عضو حزب کار رژیم صهیونیستی در کنست این رژیم تاکید کرد که بودجه عملیات های شهرک سازی رژیم صهیونیستی در سال 2015 افزایش قابل ملاحظه ای پیدا کرده است.
شهرک سازي رژيم اسرائيل در سرزمين‌هاي اشغال شده‌

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، "استاف شفیر" خاطر نشان کرد بودجه "دایره شهرک سازی" که نهاد مستقلی در داخل سازمان صهیونیستی ـ بین المللی هستدروت است و شاخه اجرایی دولت عبری در زمینه شهرک سازی به شمار می رود، افزایش چشمگیری داشته است.

 

وی از افزایش 240 درصدی بودجه شهرک سازی ها در سال آینده خبر داد و گفت 75 درصد از این افزایش بودجه مربوط به شهرک های کرانه باختری و قدس شرقی است.

 

بر اساس اطلاعات منتشر شده درباره لایحه بودجه سال 2015 رژیم صهیونیستی، بودجه دایره شهرک سازی 140 میلیون شیکل برآورد شده است و این در حالی است که بودجه سال گذشته آن 58 میلیون شیکل بود. 

 

در همین راستا، شهرداری قدس اشغالی امروز چهارشنبه طرح ساخت 200 واحد مسکونی جدید در شهرک صهیونیست نشین "راموت" در قدس اشغالی را بررسی می کند. قرار است کمیته نقشه کشی و ساخت و ساز شهرداری قدس اشغالی امروز چهارشنبه این طرح را به تصویب برساند و به زودی این واحدها به مناقصه گذاشته شوند.

 

این در حالی است که شهرداری قدس اشغالی هفته گذشته نیز پس از موافقت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، ساخت 500 واحد مسکونی جدید در شهرک "رامات شلومو" واقع در شمال قدس را به تصویب رساند.

 

گفتنی است که ادامه شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی سر و صدای زیادی در محافل بین المللی به پا کرده است و بسیاری از کشورها در قبال آن موضع گرفته و خواستار توقف فوری شهرک سازی شده اند اما رژیم صهیونیستی اعتنایی به این انتقادات نشان نمی دهد و همچنان به ساخت و ساز در اراضی فلسطینیان که به موجب قوانین بین المللی اقدامی کاملا غیر قانونی و نامشروع است، ادامه می دهد./982/د102/ک

ارسال نظرات